Abertis va obtenir un benefici de 397 milions d'euros en els sis primers mesos de l'any, la qual cosa representa un increment del 39% respecte al mateix període de l'any passat, gràcies a l'increment del trànsit i de les tarifes de peatges.

En concret, segons figura en el compte de resultats d'Hochtief, la filial alemanya d'ACS a través de la qual la constructora de Florentino Pérez suma amb una altra participació directa gairebé el 50% d'Abertis, el trànsit de les seves autopistes va créixer un 3,8% i les tarifes un 7,4%.

Això va resultar en uns ingressos totals de 2.700 milions d'euros en el semestre, la qual cosa suposa una alça del 12%, i en un resultat brut d'explotació (Ebitda) de 1.914 milions d'euros, un 13% més que en el primer semestre de 2022.

Per mercats, l'increment més important del trànsit ho va registrar a les seves carreteres nord-americanes, on va augmentar un 6%, seguit d'Itàlia (5%); França, Mèxic i Brasil (4%) i Espanya (2%). Al contrari, va decréixer un 3% a Xile.

L'alemanya ha detallat respecte a les previsions de l'empresa espanyola d'autopistes que preveu que la contribució per al conjunt de 2023 sigui similar a la de l'any passat. El 2022, Abertis va guanyar 668 milions d'euros.

Hochtief guanya un 8,3% més

La constructora alemanya, per la seva part, va tenir en el primer semestre un benefici net de 261,9 milions d'euros, un 8,9 % més que un any abans, després de l'augment de les vendes i per la contribució d'Abertis.

Hochtief ha informat avui que el resultat operatiu va pujar a 270 milions d'euros, un 8,3 % més respecte a les xifres donades l'any passat. La facturació d'Hochtief va millorar fins a 13.015,6 milions d'euros, un 9 % més respecte al primer semestre de l'any passat.

La regió d'Amèrica del Nord va aportar 136,9 milions d'euros al resultat net (un 14,8 % més respecte a l'any anterior); la regió d'Àsia i el Pacífic, 89,9 milions d'euros (un 8,3 % menys); i Europa, 14,5 milions d'euros (un 7,4 % més).

A més, la concessionària Abertis, en la que Hochtief té una participació del 20 % des de juny de 2018, va aportar 42,2 milions d'euros al resultat (25,6 milions d'euros un any abans, un 64,8 % més que en el primer semestre de l'any passat).

El trànsit va créixer a França (4%), Espanya (2 %), Itàlia (5 %), Brasil (4 %), Mèxic (4 %) i EUA (6 %), però va caure un 3 % a Xile.

Hochtief considera que "ha aconseguit un resultat robust durant la primera meitat de l'any amb vendes i beneficis més elevats, creixement fort de les noves comandes i una posició d'efectiu net sòlida a finals de juny."

"Això reflecteix la nostra estratègia d'enfortir més la posició és d'Hochtief als seus mercats principals, mentre alhora aprofita oportunitats de creixement selectives en àrees que s'expandeixen ràpidament d'alta tecnologia, transició energètica i mercats d'infraestructura digital", va dir el conseller delegat, Juan Santamaría.

Un 50 % de les noves comandes d'Hochtief es van obtenir en mercats de creixement estructural, va afegir Juan Santamaría.

Les noves comandes van créixer en el primer semestre un 26 % interanual, fins a 18.000 milions d'euros, i a finals de juny la cartera de comandes d'Hochtief se situava en 53.600 milions d'euros (un 8 % més respecte a l'any anterior).

Hochtief, que augmenta la proporció de contractes de menor risc al llibre de comandes, que ara s'apropen al 85 % del total, confirma els seus pronòstics d'un benefici operatiu entre 510 i 550 milions d'euros el 2023.

A més, Hochtief preveu que la contribució d'Abertis al benefici de 2023 es mantindrà respecte al 2022.