La concessionària d'autopistes Abertis va ingressar 6.072 milions d'euros el 2024, un 9,8% més, pel creixement del tràfic a les seves autopistes, que va augmentar un 1,5% i per l'actualització de tarifes als diferents mercats on opera. Així ho ha posat en relleu aquest dijous al tancament el mercat la concessionària controlada per l'espanyola ACS i la italiana Mundys, que no ha detallat el seu resultat net, encara que sí el resultat brut d'explotació o Ebitda, que va créixer un 10,2%, fins als 4.292 milions d'euros.

Abertis, a més, ha convocat una junta d'accionistes per al proper 31 de març en la qual distribuirà 602 milions als seus accionistes. Pel que la multinacional de Florentino Pérez tornarà a rebre aquest any uns altres 300 milions d'euros de la seva concessionària. Així figura en la convocatòria, en la qual també inclou la ratificació del nomenament per cooptació Elisabetta De Bernardi com a consellera a proposta de Mundys.

En un comunicat, la companyia detalla que el 60% de l'Ebitda va provenir d'Europa i Amèrica del Nord. França és el seu primer mercat actualment, ja que el 2024 va generar el 34% dels ingressos i també el mateix percentatge del benefici operatiu. Mèxic és el segon país que més va aportar a l'Ebitda, un 14% del total, mentre que Espanya és el tercer, amb un 12%, i el negoci a Amèrica del Nord genera ja el 10%.

L'any passat Abertis va invertir 718 milions d'euros en millores en el Brasil (Contorn de Florianópolis) i França (implantació de sistema free flow en l'A-13 i A-14), i en el projecte Ramales de Mèxic.

Abertis recorda que el mes d'octubre passat el Departament de Transport de Texas va exercir la clàusula d'acabament per conveniència inclosa en l'acord de concessió de la SH-288 a canvi d'un pagament compensatori de 1.732 milions de dòlars.

Amb aquests fons, el grup va reemborsar 650 milions de dòlars de deute existent relacionat amb l'esmentada concessió i 700 milions d'euros de deute aixecat per a l'adquisició a Abertis Infraestructuras, la qual cosa ha permès al grup rebaixar el seu endeutament en uns 1.200 milions d'euros en l'últim trimestre de l'any.