Les accions de les empreses nord-americanes CrowdStrike, especialitzada en ciberseguretat, i Microsoft cauen en borsa en els moviments previs a l'obertura després dels problemes informàtics detectats en diversos serveis del gegant informàtic, que han afectat empreses de tot el món. A les 10:30 hores (8:30 GMT), els títols de CrowdStrike, que cotitza en el tecnològic Nasdaq, baixaven gairebé un 14%, mentre que els de Microsoft es deixaven prop del 3% abans de l'inici de la sessió a Nova York.

Segons la CNBC, CrowdStrike ha patit una interrupció que ha afectat empreses de tot el món i que s'ha degut a un problema amb la seva última actualització. Prèviament, Microsoft havia informat d'un tall en les seves aplicacions al núvol que, segons la companyia, ja estan majoritàriament resoltes. Aquestes fallades informàtiques han generat problemes en empreses i institucions de nombrosos països.

A Espanya, el gestor aeroportuari Aena ha informat que s'estan produint alteracions en els seus sistemes per una incidència en el seu sistema informàtic. Al Regne Unit, els incidents informàtics han afectat aeroports, companyies ferroviàries, mitjans de comunicació i a la Borsa de Londres.

Incidència global de Microsoft

Microsoft "està investigant" la incidència global que ha patit la companyia a conseqüència d'un problema en l'actualització de l'empresa de seguretat informàtica Crowdstrike i que ha afectat firmes de diferents sectors, des d'aerolínies i bancs fins a energètiques. "Som conscients d'un problema que afecta els dispositius Windows a causa d'una actualització d'una plataforma de programari de tercers (amb referència a Crowdstrike). Anticipem que s'arribarà a una resolució", han indicat a Europa Press fonts de la companyia.

Pel que fa a les aerolínies, algunes amb pes important a Espanya, com Iberia, Vueling o Ryanair, també s'han vist afectades. En el cas de Iberia, s'ha vist obligada a realitzar tots els processos de forma manual des de la matinada, encara que a les 9.30 hores han començat a funcionar tots els taulells de facturació i també els de check-in. Els problemes també han afectat aerolínies en l'àmbit europeu, com les del grup Lufthansa, Air France-KLM o Wizz Air, la qual ha demanat als seus passatgers que arribin a l'aeroport amb almenys tres hores d'antelació. Als Estats Units, la caiguda dels sistemes de Delta Air Lines, American Airlines i United Airlines ha derivat en una sèrie de cancel·lacions i retards al llarg de tot el país que han ocasionat un efecte dòmino per tot el planeta.

La incidència ha afectat també altres companyies d'altres sectors i entitats bancàries, la qual cosa ha provocat, per exemple, el mal funcionament dels pagaments amb targeta als datàfons, entre altres qüestions. També s'han vist afectades un altre tipus d'empreses, com els mitjans de comunicació, que han experimentat diferents problemes en els seus serveis. Els problemes a Microsoft van començar a registrar-se la passada nit, segons les dades del portal Downdetector, que monitora incidències d'aquest tipus.