El mercat reacciona davant de l'opa d'exclusió que Minor va llançar sobre l'hotelera NH a última hora de divendres. Les accions de la companyia s'han disparat més d'un 30% en els primers compassos de la sessió d'aquest dilluns, assolint els 6,2 euros, nivells no vistos en setze anys. En concret, des d'octubre de 2008. El preu s'apropa així al de l'opa, que es va llançar a 6,37 euros per títol.

La cadena NH, que des del mes d'abril passat es diu Minor Hotels Europe & Americas (ja que el grup tailandès Minor International té gairebé el 96% de la seva capital social) celebrarà una junta general d'accionistes extraordinària el pròxim 20 de gener per sotmetre a votació aquesta opa. La companyia només necessita el 4% restant i ha ofert un preu de 6,37 euros des dels 4,63 euros en els quals va tancar divendres.

Si l'opa tira endavant, el següent pas serà l'exclusió de negociació en les Borses de Valors de Madrid, Barcelona, Bilbao i València, on ha cotitzat des de 1997. La cadena hotelera fins i tot ha format part de l'Ibex-35 en diverses ocasions.

El conseller delegat de la cadena, Ramón Aragonés, va assegurar fa uns mesos -en la junta d'accionistes- que Minor "no estava considerant una opa d'exclusió de borsa en aquests moments", però també va comentar que això podria canviar a futur. "Es pugui produir o no, en funció de les circumstàncies", va explicar el CEO.

Cal recordar que en 2023, el president i dos consellers de NH van presentar la seva dimissió després de conèixer-se els plans de l'accionista de control, Minor, de llançar una opa d'exclusió a un preu que no va ser acceptat per la CNMV. I després, comprar accions al mercat a un preu topat sense llançar una opa.

La companyia iniciarà una nova etapa el 2025, ja que a més de sortir de borsa, canvia de conseller delegat, ja que Ramón Aragonés es jubila i serà substituït per Gonzalo Aguilar (procedent de Marriott) des del pròxim 1 de gener de 2025.

Malgrat el canvi de nom de NH a Minor Hotels Europe & Americas, la companyia manté les seves tres marques comercials: "NH Hotel", "NH Collection" i "Nhow", que estan molt expandides pels mercats europeu i llatinoamericà, i cada vegada més a Àsia.