Les accions de Trump Media, el conglomerat mediàtic creat per Donad Trump i el principal actiu del qual és la seva xarxa Truth Social, pujaven prop d'un 14% en els primers compassos de l'obertura de Wall Street. I ho fan un dia crucial, marcat per les eleccions presidencials dels Estats Units, on el mateix Trump es disputa la presidència amb Kamala Harris.
En la jornada prèvia, la d'aquest dilluns, Trump Media també va pujar un 12,37% a la Borsa de Nova York, la qual cosa es va interpretar com una aposta del món financer per la victòria del candidat republicà, que ha fet de l'economia u dels arguments més reeixits de la seva campanya, malgrat els resultats positius de l'Administració demòcrata de Joe Biden.
En tot cas, les accions del grup mediàtic han estat unes de les més volàtils de Wall Street aquest exercici, i n'hi ha prou amb veure les revolts de la seva cotització en els últims sis mesos: d'un pic de 55,20 dòlars que van arribar a assolir el 9 de maig, van baixar estrepitosament fins als 12,12 dòlars el passat 23 de setembre, per després tornar a disparar-se, recull EFE.
"Estem negociant (aquestes accions) com GameStop amb asteroides -va dir a la cadena CNBC l'analista Jay Woods, de Freedom Capital Markets-. I bravo pels que estan fent diners amb aquest negoci, però a llarg termini, les dades no tenen sentit".
Al contrari, la companyia Phunware, especialitzada en publicitat per a telèfons cel·lulars i també vinculada a Donald Trump, puja en aquesta jornada a penes un 1,14% després de caure ahir un 5,1% per la dada d'un sondeig negatiu per a Trump en l'estat d'Iowa, segons destaca avui MarketWatch.
En qualsevol cas, caldrà esperar unes hores per conèixer el resultat electoral. Mentre que la resposta en Borsa es veurà previsiblement dimecres.