El gegant xinès del comerç electrònic Alibaba ha comunicat que planeja ampliar plantilla aquest any en 15.000 persones, la qual cosa contrasta amb els "rumors" anteriors de què acomiadaria treballadors, segons informa Europa Press. Els rumors a què es refereix són les informacions que van aparèixer en diversos mitjans xinesos fa un parell de dies citant fonts internes.
La companyia en va comunicar dijous a Weibo, xarxa social xinesa, que "les sis principals divisions del negoci necessitarien contractar 15.000 nous empleats en total", dels quals 3.000 serien graduats universitaris. Aquests s'afegirien als més de 235.000 assalariats que l'empresa tenia el març, segons 'Bloomberg'.
Per la seva part, Alibaba ha titllat de "rumors" els anteriors plans d'acomiadaments i ha afirmat que les sortides d'empleats són "normals" al món laboral. En aquest sentit, la multinacional també ha assegurat que "mai no han deixat de contractar i conrear talents extraordinaris".
No obstant això, diferents informacions aparegudes en mitjans locals xinesos apuntaven reduccions de fins al 7% a la plantilla de la filial de computació al núvol. De fet, Alibaba es troba actualment immersa en un procés de reorganització empresarial que preveu la seva escissió en sis companyies, cada una amb flexibilitat per aixecar capital extern i estudiar la possibilitat de sortir a borsa.
Davant de l'anunci, les accions de la companyia xinesa pujaven en Wall Street avui a mitja sessió un 3,03%, fins als 81,17 dòlars (75,71 euros) per títol cotitzat.
Resultats de l'any passat
Alibaba va presentar el passat 18 de maig els resultats del seu exercici fiscal 2022-2023, conclòs al març, i va informar d'un benefici net atribuït de 72.509 milions de iuans (9.574 milions d'euros), la qual cosa va suposar ampliar en un 17% els guanys registrats l'any precedent.
La facturació del grup durant l'exercici va créixer un 2%, fins als 868.687 milions de iuans (114.697 milions d'euros), mentre que el marge operatiu de la multinacional es va incrementar al 12% des del 8%.
Per segments de negoci, el comerç dins de la Xina va continuar representant el gruix de facturació de la multinacional, amb 582.731 milions de iuans (76.941 milions d'euros), un 1% menys. Del seu costat, el comerç internacional va créixer un 13%, fins als 69.204 milions de iuans (9.137 milions d'euros); mentre els ingressos procedents de serveis al núvol van assolir els 77.203 milions de iuans (10.193 milions d'euros), un 4% més.
Després, Cainiao, empresa logística vinculada a Alibaba, va facturar 55.681 milions de iuans (7.352 milions d'euros), un 21% més, encara que la divisió digital i d'entreteniment va brindar 31.482 milions de iuans (4.157 milions d'euros), un 2% menys.
Quant a les despeses, els costos en què va incórrer Alibaba durant el període van disminuir un 4%, fins a quedar-se en els 768.366 milions de iuans (101.451 milions d'euros). Les partides de costos de productes i del desenvolupament dels mateixos es van mantenir estables, mentre que els de venda i màrqueting van descendir un 2%.
"En un món cada vegada més complex, hem transformat proactivament la nostra organització per enfortir la competitivitat del negoci mitjançant una independència més gran que ens permeti respondre les necessitats canviants dels diferents clients i aprofitar noves oportunitats", va afirmar el president i conseller delegat d'Alibaba, Daniel Zhang.