El consorci format per Grup ACS (a través de la seva filial ACS Infra), Acciona i Meridiam, s'han fet amb la licitació del projecte SR 400 Express Lanes Project a Atlanta, Geòrgia. Es tracta d'una autopista amb peatges gestionada pel govern de Geòrgia que comptarà amb inversions de 9.800 milions d'euros (10.800 milions de dòlars), dels quals 4.600 milions corresponen a la construcció, que anirà a càrrec del consorci format per Dragados USA i Acciona, i la resta majoritàriament al pagament de la concessió al departament de transports de GEorgia (GDOT).
L'autopista estarà construïda en uns 5,5 anys i les empreses operaran i mantindran la infraestructura durant els pròxims 50 anys. El Projecte SR400 Express Lane comptarà amb 25 quilòmetres de dos carrils per sentit d'accés controlat a la regió. Un altre carril addicional d'accés controlat estarà en alguns trams d'aquest.
Dragatges i Acciona Construcció seran els constructors del projecte, mentre que Parsons serà el dissenyador i ACS Infra, Acciona Concesiones i Meridiam desenvoluparan i finançaran el projecte en el consorci SR400 Peach Partners.
L'expansió internacional d'ACS, en contrast amb una setmana de poca activitat empresarial, ha viscut aquests dies dos moments de gran impuls: fa uns dies Abertis, del mateix grup ACS, s'adjudicava a Xile una altra autopista amb inversions de 1.000 milions d'euros.
Atlanta, enclavament estratègic
Atlanta, tercera ciutat de més creixement dels Estats Units i amb un dels aeroports amb més trànsit del món, s'erigeix com a enclavament estratègic d'inversions en infraestructures, davant de la perspectiva d'un creixement més important per al corredor, amb 144.000 residents més i 114.000 llocs de treball més projectats per a 2050.
L'autopista i les seves connexions amb l'autopista I-285, principal via de comunicació nord-sud entre els centres laborals d'Atlanta i les zones residencials i laborals al nord als comtats de Fulton i Forsyth, tenen una rellevància significativa per a la regió.
Per finançar-lo, el consorci combinarà equity i deute, que inclourà un préstec TIFIA del departament de transport americà ("USDOT" per les seves sigles en anglès), així com l'emissió al mercat de capitals de bons (taxable i tax-exempt).
El Grup ACS ha expressat en un comunicat que "l'adjudicació suposa el primer pas en el desenvolupament d'una relació estreta i duradora amb GDOT, SRTA i la comunitat d'Atlanta", que bé podrien fer referència als 50 anys de concessió o a la possibilitat d'emprendre noves inversions.
16 projectes de concessió als EUA.
L'empresa compta ara mateix amb 16 projectes de concessió a Amèrica del Nord, que assoleixen una inversió aproximada de 20.000 milions d'euros. Deu d'aquests projectes són ja en fase d'operació, mentre que els altres sis són en construcció, com el Gordie Howe International Bridge que connecta Detroit, Michigan amb Windsor, el Canadà i el LAX Automated People Mover a l'aeroport internacional de Los Angeles a Califòrnia.
Als Estats Units, ACS porta diversos anys de gran activitat, reflectits mediàticament sobretot en els últims anys en la construcció i reforma de grans estadis a través de la seva filial Turner, que s'han encarregat de remodelar el Madison Square Garden de Nova York i de construir el gran Sofi Stadium de futbol americà a Los Angeles, així com de projectar el primer estadi de futbol específic a la ciutat de Nova York.
Amb més de 140.000 empleats a tot el món i ingressos de 35.000 milions el 2023, el Grup ACS fa gala de formar part de l'elit de contractistes mundials en els rànquings elaborats pel sector.