ACS dispararà els guanys aquest 2025 amb el focus posat en els centres de dades i noves compres. Així, la companyia que presideix Florentino Pérez preveu un creixement del benefici net d'entre el 9% i el 17% sobre els 828 milions d'euros que va guanyar el 2024.

Així ho ha explicat aquest divendres el seu conseller delegat, Juan Santamaría, que ha recalcat la sòlida posició del grup en centres de dades pel fet de comptar amb projectes de més de 2,1 gigawatts desenvolupats als EUA, Espanya i Austràlia, a més d'un pipeline de 4 gigawatts en regions clau com els EUA.

ACS espera comptar d'aquí a 2030 amb una caixa neta d'uns 8.500 milions d'euros, amb els quals aspira a seguir un pla d'infraestructures en centres de dades i autopistes de peatge que pujarà a 4.500 milions, mentre que uns altres 2.000 milions se centraran en inversions estratègiques, com la irlandesa Dornan o altres que tenen "en ment", i uns altres 2.000 milions a Abertis i possibles adquisicions.

Ha emfatitzat que la inversió en centres de dades als Estats Units ha crescut de 102.000 milions el 2023 a 149.000 milions el 2024 pel cloud computing i la IA . I preguntat pels periodistes per si compten amb algun avantatge respecte als seus competidors, ha insistit que s'estan "apropant" i ja competeixen a diversos sectors.

Santamaría ha reivindicat que les últimes adquisicions estratègiques que s'han emprès són per competir, que ja tenen presència en 47 estats nord-americans i espera superar els 30.000 milions d'ingressos en aquest país el 2025. Ha recalcat que en uns anys han passat de centres de dades de 50 MW a ser de fins a 2 GW. "Si aquest creixement no l'has anat fent a poc a poc, és molt difícil. És molt difícil passar del no-res a fer centres de dades d'1 GW o 2 GW", ha indicat Santamaría, que ha apuntat que el seu projecte a Louisiana "és gairebé la mida de Manhattan".

A més, ha ressaltat les oportunitats en construcció en centres de dades, una àrea en la qual compten amb una cartera de 7.500 milions, però també en el desenvolupament de terrenys i d'energia, ja que és part del seu "negoci operatiu".

ACS va obtenir un benefici net de 828 milions d'euros el 2024, fet que suposa un augment del 6,1% respecte a l'any anterior, després de disparar la seva facturació un 16,5%, fins als 41.633 milions d'euros, segons consta en el compte de resultats presentat aquest dijous. El benefici net ordinari, que exclou elements extraordinaris com plusvàlues que va obtenir el 2023 i provisions el 2024 per adquisicions, va ser de 684 milions, un 14% més. El grup va tancar el 2024 amb una cartera de 88.209 milions, fet que suposa un creixement del 19,9% respecte a l'exercici anterior. Aquest avanç respon a l'augment del volum d'adjudicacions, que va superar els 51.000 milions, especialment impulsat pels mercats d'infraestructures de nova generació.