La cadena Acta Hotels acaba d'incorporar un nou establiment a la seva xarxa d'allotjaments. Es tracta de l'antic City Park Hotel de la marca hotelera HLG, que a partir d'ara respondrà al nom d'Hotel Acta Sant Just, el municipi on està ubicat. L'establiment és de la categoria quatre estrelles, amb 120 habitacions acabades de renovar, on la família Camí Matesanz propietària de la cadena Acta hi ha invertit 1,5 milions d'euros. També disposa de més de 900 m² destinats a espais per a esdeveniments i reunions, pàrquing i piscina. 

La renovació ha servit per millorar i adaptar les instal·lacions als seus estàndards de qualitat i oferir un nou look & feel. L'objectiu era reposicionar el producte i enfocar-lo al segment dels esdeveniments, conferències i congressos (MICE). Alhora, la companyia vol oferir una alternativa d'allotjament en les proximitats de Barcelona amb un bon nivell de qualitat-preu en la categoria de 4 estrelles.

Aquesta és la segona operació que fa la cadena aquest any per potenciar el seu creixement. Fa uns mesos va assumir la gestió de l'hotel Acta Piràmides, de Madrid, un establiment de tres estrelles amb 93 habitacions, situat al passeig de les Acàcies de la capital espanyola. És el segon allotjament d'Acta a Madrid, l'hotel Acta Madfor, ubicat al número 12 del passeig de la Florida, a la zona de Príncipe Pío. L'hotel, antic Rafael Hoteles Piràmides, va ser adquirit per un tercer després del procés de liquidació del grup immobiliari Reyal Urbis. Acta Hotels va tancar un acord per gestionar-lo com a arrendatari després d'una remodelació per valor de 4 milions d'euros que han assumit conjuntament la cadena i el nou propietari

Hotel Acta Sant Just, l'últim establiment incorporat a la cadena de Barcelona. Foto: Acta Hotels

Els germans José María i Alberto Camí, que van fundar la cadena el 2008, segueixen el seu pla d'inversions i creixement a Espanya i Portugal, intensament els últims anys, fet que els ha convertit -asseguren els seus responsables- en la vuitena cadena hotelera espanyola que més ha crescut en els últims quatre anys. Això els ha portat a superar l'etapa de la pandèmia i no només recuperar les xifres de 2019, sinó que les han doblat fins a una facturació de 31 milions d'euros el passat 2023, amb un augment del 107% respecte de fa quatre anys. El 2023, la cadena va obtenir uns beneficis de 4,1 milions d'euros, que espera elevar fins als 5 milions enguany, un any en què la facturació superarà els 35 milions d'euros. La companyia destaca que va tancar 2023 amb un volum de reserves de 64 milions d'euros. 

Amb Hotel Acta Sant Just, l'empresa gestiona 23 hotels de 2, 3 i 4 estrelles i 1.679 habitacions. Del total, uns 15 es comercialitzen amb la marca Acta Hotels, i estan situats a Barcelona (9), Madrid (2), Andorra La Vella (1), i en té tres a Oporto (Portugal).

Els 8 establiments restants, situats 6 d'ells a Barcelona, un a Platja d’Aro (Girona) i un altre a Oporto (Portugal), mantenen la seva pròpia identitat i es comercialitzen sota la marca Clickrooms by ActaHotels. La cadena va crear aquesta "marca blanca" per recuperar establiments hotelers o altres tipologies d’allotjament turístic en mans d'altres propietaris, als quals ofereixen la gestió integral de l'hotel sense que perdin la seva pròpia identitat i marca.