A finals del mes passat, Meta va comunicar que Instagram i Facebook, les seves dues xarxes socials de capçalera, comptarien amb un model de pagament a Europa per complir la normativa de la Unió Europea respecte a la publicitat. Un parell de setmanes més tard, els usuaris d'ambdues plataformes ja poden contractar, si volen, una subscripció per eliminar els anuncis. "Pren una decisió sobre els teus anuncis. A conseqüència dels canvis en les lleis de la teva regió, ara pots triar si vols continuar utilitzant els productes de Meta de forma gratuïta en permetre'ns utilitzar la teva informació per als anuncis, o bé, subscriure't sense anuncis". Aquest és el missatge que reben els usuaris tant de Facebook com d'Instagram quan obren l'app per decidir si volen continuar veient publicitat o no.

Noves tarifes a Facebook i Instagram

En cas de no desitjar-ho, ja que és opcional, els usuaris de les xarxes socials poden elegir entre un parell de preus. És indiferent si utilitzen una xarxa social o una altra, la quota és la mateixa i és mensual, expliquen des de la multinacional creada per Mark Zuckerberg. Si la persona paga aquesta subscripció des de l'aplicació d'Instagram o Facebook, tant per a Android com per a iOS, tindrà un cost de 12,99 euros mensuals.

Tanmateix, si es gestiona des de la mateixa pàgina web de Meta, el preu cau fins als 9,99 euros, afegint sis euros mensuals per cada compte addicional que tinguis vinculat al teu centre de comptes. La diferència entre pagar-lo des d'un lloc o un altre és pel 30% de comissió que s'emporta Apple i Google per les compres dins de les seves plataformes. A més, des de la companyia recorden que es pot cancel·lar la subscripció fins 24 hores abans de la pròxima data de pagament.

Protecció de Dades

Com fer-ho? L'usuari de Facebook o Instagram rebrà un missatge en obrir l'app, on podrà elegir si abonar el pagament o no. En cas de no aparèixer la notificació, des de Meta informen que es pot fer a través del Centre de comptes de Meta en els ajustaments i veure allà si t'apareix l'opció. Una vegada seleccionat, no hi haurà cap mena de publicitat. En cas de no fer-ho, tot continuarà igual amb publicitat tant en el feed com entre les històries.

"Les lleis de la teva regió estan canviant, per la qual cosa et presentem una nova opció sobre l'ús que fem de la teva informació per als anuncis", relaten des de la multinacional, que afegeixen que aquesta nova opció permet emfatitzar en la idea del "consentiment" del client i que la companyia continuarà desenvolupant eines per afinar la idea d'una "publicitat personalitzada que permeti a l'usuari controlar la seva experiència amb els anuncis a les nostres plataformes".

La subscripció a Meta és una modalitat de pagament per als usuaris de la Unió Europea i que ha estat implementada per les exigències del regulador europeu de Protecció de Dades, que li demanava a l'empresa de donar-los als usuaris la possibilitat d'utilitzar la xarxa social sense utilitzar anuncis basats en els seus gustos personals.