Una de les grans novetats de l'ISE Barcelona (Integrated Systems Europe) que es repeteix més en aquesta primera jornada de dimarts de la nova edició des de Fira Barcelona és reconvertir les clàssiques videotrucades o videoconferències amb les quals ens reunim des de l'esclat de la pandèmia per covid, Malgrat que la presencialitat ha retornat, la connexió virtual ha vingut per quedar-se i el famós 'format híbrid' de moltes trobades és una constant. El gran repte, però, és l'aspecte o la imatge que donem en aquestes connexions.
Watchity, el format televisiu
Massa sovint falla l'àudio, la nostra imatge sembla borrosa o no tenim l'entorn adequat. A més, aplicacions ja tan emblemàtiques per a nosaltres com zoom o teams ofereixen fons de pantalla, però massa sovint resulten excessivament artificials. En aquest sentit, moltes empreses aposten per millorar el producte ja existent. Una de destacada és Watchity, la plataforma integral de gestió, producció, distribució i dinamització d'esdeveniments i continguts audiovisuals que ha presentat a l'ISE la nova solució per ajudar les organitzacions a maximitzar l'engagement en la seva estratègia de continguts.
Es tracta d'una solució adreçada a empreses, marques i entitats públiques que permet crear vídeos i esdeveniments en línia amb un aspecte professional i una experiència visual i interactiva excel·lent per destacar la imatge de marca, impulsar l'engagement i millorar-ne els resultats. Watchity aposta pel Video Engagement, un enfocament totalment diferent del que segueixen les eines habituals de comunicació empresarial com Zoom, Teams o Webex, tan presents al món corporatiu i que generen continguts molt poc diferenciats, més semblants a una simple reunió interna de treball.
La plataforma Watchity, que marques pioneres com MediaMarkt, BBVA, Banc Sabadell o Volkswagen ja usen de forma habitual, cobreix de forma íntegra les 4 competències clau del Video Engagement (gestió basada en intel·ligència de dades, producció professional de vídeo, distribució multicanal en qualitat prèmium i dinamització de la participació) per ajudar les organitzacions a crear esdeveniments i continguts de més interès per a les seves audiències objectiu. La innovadora tecnologia audiovisual de la plataforma està inspirada en el món de l'entreteniment en streaming i la comunicació televisiva, però dissenyada segons les necessitats comunicatives d'empreses, marques i entitats perquè sigui molt fàcil d'utilitzar. L'empresa, seleccionada recentment per la Llista Emprenedors 2023 com una de les 7 start-ups espanyoles més innovadores que incorporen la intel·ligència artificial, aposta per una eina que permet produir continguts audiovisuals aplicant IA generativa perquè qualsevol pugui crear vídeos professionals.
MAXHUB: d'una habitació a un auditori
Una altra que passejant per l'ISE Barcelona trobarem és MAXHUB, especialitzada a transformar la manera de reunir-se i col·laborar amb la solució Signature Room de MAXHUB. La darrera innovació s'estrena a ISE 2024. Els formats que dona són diferenciats: una sala de reunions petita, una habitació mitjana o gran, una sala àmplia, un auditori i, fins i tot, un espai obert. A tall d'exemple, el format auditori es presenta com "su disseny tot en un que no només és elegant, sinó que és fàcil d'instal·lar a través d'Smart Lectern per a Windows que ofereix una experiència de presentació professional". En el cas d'un espai obert, que es pot concebre a partir de quatre persones, es donen suports especials per a la càmera o la barra de vídeo i estan disponibles per subjectar un ordinador portàtil. Són compatibles amb els models EST09/EST11.
Smartvision, la importància de la càmera
Però hi ha més: SPC For Business, àrea de negoci dedicada a solucions de comunicacions unificades i de col·laboració corporatives és una marca espanyola d'electrònica de consum, que ha presentat a l'ISE el programa Yealink, marca de referència en telefonia IP i solucions UCC per a empreses. Anomenat Smartvision 40, aquest dispositiu tot en un està pensat per oferir solucions de videoconferència i comunicació col·laborativa a sales mitjanes i petites. De format compacte, i enriquit amb intel·ligència artificial per garantir reunions eficients, Smartvision 40 integra dues càmeres de 48 megapíxels i angle de visió de 120°, preparades per oferir una gran qualitat d'imatge, així com dos altaveus estèreo i vuit micròfons de llarg rang. Més enllà del programari, el suport i com s'enriqueixi l'espai és el més important per seguir mantenint aquest canal de comunicació.