El fabricant alemany de material esportiu Adidas va obtenir un benefici net atribuït de 360 milions d'euros en el primer semestre de l'any, la qual cosa suposa multiplicar per vuit els guanys de 45 milions anotats per la multinacional en la primera meitat de l'any anterior. En el primer trimestre, Adidas va registrar una xifra de negoci d'11.280 milions d'euros, un 6,2% més que un any abans, impulsada pel creixement del 17,5% dels ingressos a Europa, fins a 3.645 milions, mentre que a Amèrica del Nord van disminuir un 5,9%, fins a 2.424 milions.
Del seu costat, la facturació de la companyia a la Xina va augmentar un 4,2% en el semestre, fins als 1.719 milions, i un 8% a Llatinoamèrica, fins als 1.287 milions, mentre que als mercats emergents els ingressos van augmentar un 14,9%, fins als 1.461 milions. En la primera meitat de l'exercici, la venda de parts de l'inventari restant de Yeezy va contribuir en més de 350 milions d'euros als ingressos, davant l'aportació de 400 milions del primer semestre de 2023.
El benefici net d'Adidas va augmentar un 126%
Entre abril i juny, Adidas va registrar un benefici net atribuït de 190 milions d'euros, la qual cosa representa una millora del 125,8% respecte dels guanys comptabilitzats en el segon trimestre de 2023. Les vendes netes de la companyia de les tres bandes van sumar 5.822 milions d'euros, un 8,9% més, incloent-hi un avenç del 20,1% a Europa, fins a 1.912 milions, i del 7,4% a la Xina, fins als 822 milions, mentre que a Llatinoamèrica van augmentar un 12,8%, fins a 673 milions. En el cas d'Amèrica del Nord, les vendes d'Adidas van disminuir un 6,9%, fins a 1.302 milions.
No obstant això, la firma alemanya va destacar que la caiguda de les seves vendes a Amèrica del Nord "es van relacionar únicament amb el negoci significativament més petit de Yeezy", per la qual cosa en excloure aquesta marca, els ingressos a la regió van augmentar en comparació amb l'any anterior impulsats pel creixement tant en la venda a l'engròs com en la venda minorista pròpia.
"El segon trimestre va ser un altre trimestre que va confirmar que estem millorant i en camí de convertir-nos novament en una empresa bona i saludable", ha declarat el conseller delegat d'Adidas, Bjorn Gulden, després de la presentació dels resultats, per a qui els consumidors estan reaccionant positivament tant al màrqueting com als llançaments de productes de la firma. "Considerant la millora del negoci en el segon trimestre, continuem elevant les nostres expectatives i ara estem orientats cap a un augment d'ingressos per a tot l'any d'un sol dígit alt i un benefici operatiu del voltant de 1.000 milions d'euros", ha afegit.
Venda de l'inventari de la línia creada per Kanye West
En aquest sentit, a mitjans de juliol el fabricant alemany va revisar a l'alça per segona vegada des de començament d'any les seves expectatives per al conjunt de l'exercici i ara espera que els ingressos, sense efectes canviaris, augmentin a una taxa d'un sol dígit alt el 2024, quan prèviament esperava un creixement a una taxa d'un sol dígit mitjà o alt. Així mateix, la companyia de les tres bandes confia que el benefici operatiu assoleixi a tot l'exercici un nivell del voltant de 1.000 milions d'euros, per sobre dels voltants de 700 milions anticipats prèviament.
Dins de les seves previsions, Adidas suposa que la venda de l'inventari restant de 'Yeezy', la línia creada pel raper Kanye West, durant la resta de l'any es produirà de mitjana al cost, el que donaria lloc a unes vendes addicionals d'uns 150 milions d'euros i no aportaria més beneficis durant la resta de l'any.