Patacada d'Adidas. El fabricant alemany d'articles esportius va obtenir fins al juny un benefici net atribuït de 45 milions d'euros, un 94,2% menys que el registrat en el mateix període de l'any anterior, a causa dels costos de la ruptura de la col·laboració amb el raper Kanye West. Adidas ha informat que la facturació va empitjorar en el mateix període fins als 10.617 milions d'euros (-2,6 %), també per la depreciació de l'euro, mentre el benefici operatiu es va reduir fins als 236 milions d'euros, un 71,5% menys que un any abans.

Interrupció del contracte amb Kanye West

L'empresa, que va començar a col·laborar amb West el 2013 en el disseny i venda de sabatilles esportives "Yeezy", la marca del raper, ha assegurat que la interrupció d'aquest negoci va representar un llast interanual en el primer semestre de 400 milions d'euros perquè suposava prop del 8% de les vendes anuals d'Adidas. Tanmateix, en el segon trimestre el resultat va millorar per la recuperació a la Xina i les primeres vendes de l'inventari "Yeezy", que van tenir un efecte positiu de 400 milions d'euros en aquell període.

En el primer trimestre, Adidas no va obtenir ingressos per aquesta marca, de manera que els ingressos de la companyia amb "Yeezy" van ser fins al juny de 400 milions d'euros (800 milions d'euros un any abans) i van tenir un efecte positiu en el resultat de 150 milions d'euros en el primer semestre. El marge de rendibilitat operatiu d'Adidas va baixar en el primer semestre fins al 2,2% (7,6% un any abans). En aquest sentit, van tenir un efecte negatiu en el marge uns costos més elevats a la cadena de subministrament, els tipus de canvi, més assignacions d'inventari i despeses per promocionar productes. A més, Adidas va afrontar un extraordinari de 180 milions d'euros pels costos de la revisió de la seva estratègia i donacions.

Optimisme d'Adidas

La facturació va baixar en el segon trimestre fins als 5.343 milions d'euros (-4,5 %) i el benefici operatiu es va reduir fins als 176 milions d'euros, un 55% menys, el que reflecteix un marge operatiu del 3,3% (7% l'any anterior). Després de les primeres vendes de l'inventari "Yeezy", Adidas és més optimista respecte a tot l'any i preveu una caiguda de la facturació d'una xifra mitjana d'un dígit, davant l'anterior previsió d'una pèrdua més elevada d'un dígit.

Adidas també pronostica un benefici operatiu equilibrat, descomptant els efectes extraordinaris relacionats amb la marca "Yeezy", i la revisió estratègica que aplica. Així mateix, espera unes pèrdues de 400 milions d'euros de l'inventari de la marca "Yeezy" (abans 500 milions d'euros) i costos per la revisió estratègica de 200 milions d'euros (sense canvis). Per això, el fabricant alemany d'articles esportius pronostica una pèrdua operativa de 450 milions d'euros el 2023, davant una reducció de 700 milions d'euros que havia calculat abans.

El 2 d'agost va començar la segona venda de l'inventari "Yeezy" a través del seu propi canal de comerç electrònic, de plataformes digitals i de socis a l'engròs seleccionats. En cas que les vendes tinguin èxit, podrien millorar més el resultat d'Adidas.