Adolfo Domínguez redueix pèrdues. El grup tèxtil espanyol ha perdut 2,16 milions d'euros en els nou primers mesos del seu exercici fiscal (març-novembre), la qual cosa suposa reduir un 80,1% les seves pèrdues i millorar els 10,8 milions negatius anotats durant el mateix període de l'any anterior. Les vendes de la companyia, per la seva part, han crescut un 22,6%, fins als 74 milions d'euros.

L'empresa de moda ha informat el supervisor espanyol del mercat borsari, la CNMV, que el resultat brut d'explotació (Ebitda) s'ha situat en 7,8 milions d'euros en els primers nou mesos de l'any fiscal, després d'encadenar sis trimestres consecutius en positiu, mentre que el marge brut s'ha situat en un 61,2%, quatre punts percentuals més que la dada del mateix període de l'exercici anterior. Després de l'anunci, la firma de moda que dirigeix Antonio Puente i presideix Adriana Domínguez s'ha disparat un 5% a la borsa aquest divendres. 

Adolfo Domínguez a 19 països

El grup tèxtil, que compta amb 343 punts de venda repartits en 19 països, ha destacat que les vendes entre març i novembre van créixer a tots els mercats en els quals té presència i que a Europa, amb Espanya com a mercat principal, la facturació ha escalat un 19%. Les vendes a la resta de països han crescut un 32,5%, especialment a Mèxic, que és la principal filial estrangera de la companyia espanyola. En concret, més de la meitat dels punts de venda de la marca (el 55%), es troben fora d'Espanya, amb 189 de les seves 343 botigues. 

Adolfo Domínguez va pujar a finals de 2022 la persiana d'una nova botiga al barri de Le Marais, a París, ciutat on va aterrar el 1985, amb un dels seus primers punts de venda fora d'Espanya. A més, el mes de setembre de l'any passat, el grup va anunciar l'obertura de vuit noves botigues totes elles fora d'Espanya, per impulsar el seu creixement internacional. De les noves obertures, dos eren a Mèxic, unes altres dues a Austràlia i una al Japó, Portugal, Xile i Àustria, país en el qual va entrar per primera vegada. Més enllà de les obertures, l'empresa va anunciar canvis al seu organigrama amb la sortida de la companyia de Tiziana Domínguez, segona filla del fundador del grup tèxtil.

"Estem davant d'una nova fase de creixement i volem abordar-la amb decisió. El nostre objectiu sempre és la rendibilitat i l'eficiència, però ara des d'una mida més gran i una internacionalització més important", va apuntar la presidenta executiva.

Adolfo Domínguez
Adolfo Domínguez

Lloguer de peces

D'altra banda, la firma gallega ha ressaltat amb l'anunci dels resultats que la digitalització i innovació constant són "dos elements clau en el rejoveniment que experimenta la marca". Al desembre, la firma de moda d'autor va fer els seus primers passos en el lloguer de peces amb una col·lecció càpsula disponible en un marketplace online especialitzat.

La iniciativa de peces de lloguer està en la línia d'altres projectes posats en marxa per la companyia espanyola, que combinen inversions en sostenibilitat i tecnologia. Adolfo Domínguez és una de les primeres firmes de retail a Espanya en participar en projectes com el Social Live Shopping, un nou model de venda en línia, o la creació d'un Living App a la plataforma de televisió de Movistar+.

Aposta per l'internacional

En els nou primers mesos del seu exercici fiscal (març-novembre) de 2021, Adolfo Domínguez va perdre 10,8 milions d'euros, un 27% menys que un any abans, impulsat per l'augment del 49% en les seves vendes. Segons va informar la companyia, les pèrdues d'explotació (Ebitda) es van reduir en aquell període un 30% interanual, fins als 9,46 milions, mentre les vendes van assolir els 60,4 milions. Només en el tercer trimestre fiscal (setembre-novembre) la firma va aconseguir un resultat brut d'explotació (ebitda) positiu, com ja va passar en els dos trimestres anteriors (excloent despeses extraordinàries), per situar-se en aquest cas en 2,8 milions, la qual cosa suposa un 33% per sobre del nivell prepandèmia.

En aquell últim trimestre les vendes van créixer un 47% i van assolir els 21,3 milions, una quantitat que va suposar el 88% de la facturació aconseguida en el mateix període de l'exercici 2019/20, abans de l'esclat del coronavirus. Pel que respecta a les vendes per internet acumulades durant els nou primers mesos de l'any fiscal, van millorar un 36% des dels nivells previs a la pandèmia, el 2019, i van créixer un 6,2% respecte a l'any anterior.

Les vendes internacionals es van disparar un 48% respecte a les del període comprès entre març i novembre de 2020, en plena pandèmia, amb un avenç del 63% només a Europa i l'obertura de 20 punts de venda a l'estranger: 17 a Mèxic i un a Guatemala, Xile i el Japó, respectivament.