Aena ha iniciat el procés de renovació de l'arrendament de lloguer de vehicles sense conductor (rent a car) als 38 aeroports de la xarxa estatal. El concurs incrementa les llicències disponibles, que passen a ser 218 (48 més que en l'actualitat), i es contempla la possibilitat de dos nous centres de manteniment als aeroports de Palma de Mallorca i Màlaga-Costa del Sol. En total, els operadors gestionaran més de 21.700 places (3.500 més que en el concurs anterior). Els nous contractes, que s'adjudicaran a començaments de 2024, tindran una durada d'entre cinc i vuit anys. En l'actualitat, Aena té subscrits contractes amb 16 operadors a 34 aeroports de la xarxa, que seran vigents fins al 31 d'octubre de 2024.
Es tracta d'un dels concursos més grans de rent a car del món, una activitat amb un volum de negoci estimat de 10.000 milions d'euros, el que la converteix en la tercera línia de negoci més important per a l'operador aeroportuari. Cada any, als aeroports de la xarxa d'Aena a Espanya es lloguen 4,6 milions de vehicles sense conductor, generant vendes per uns 1.200 milions d'euros anuals per als operadors.
El nou concurs planteja un model més flexible en el qual s'eliminen els lots tancats de places i les empreses poden seleccionar el nombre de places desitjades, amb unes rendes adaptades als diferents perfils d'operadors.
A més, s'inclouen contractes per desenvolupar l'activitat de lloguer de vehicles sense conductor a les terminals d'aviació corporativa dels principals aeroports -Adolfo Suárez Madrid-Barajas, Josep Tarradellas Barcelona-el Prat, Eivissa, Palma de Mallorca i Màlaga-Costa del Sol.
Per maximitzar el valor d'aquesta línia de negoci i atreure el nombre més gran possible d'operadors, amb l'objectiu de millorar la qualitat oferta al passatger, Aena aposta per la digitalització del servei i la implantació de les últimes tecnologies del sector.