L'aerolínia de baix cost Norwegian va presentar aquest dijous una pèrdua neta de 455 milions de corones noruegues (39 milions d'euros) en el primer semestre de l'any, quan un any abans havia guanyat 215 milions (19 milions d'euros) en els sis primers mesos de l'any. La pèrdua neta d'explotació (ebit) va ser de 266 milions de corones (23 milions d'euros), davant un guany de 510 milions (44 milions d'euros) en el mateix període de 2022. Els ingressos en el primer semestre van ascendir a 10.846 milions (941 milions d'euros), la qual cosa suposa una pujada interanual del 60 %. Norwegian va transportar 9,41 milions de passatgers entre gener i juny, un 31% més.

En el segon trimestre, l'aerolínia noruega va guanyar 538 milions de corones (47 milions d'euros), un 57% menys, afectat per la incertesa macroeconòmica, sobretot en relació amb el debilitament de la corona noruega respecte al dòlar i l'euro, va explicar la companyia en un comunicat. L'ebit va ser de 651 milions (56 milions d'euros), un 52% pitjor que en el mateix període de 2022. El resultat operatiu d'abril-juny de 2022 havia estat influït a més de forma positiva pel reingrés de 2.099 milions (182 milions d'euros) en concepte de pagaments de prelliurament d'una ordre amb Boeing. Els ingressos del segon trimestre van ascendir a 6.871 milions de corones (596 milions d'euros), un 41% més. El nombre de passatgers transportats en aquests tres mesos va augmentar un 13% interanual fins a 5,6 milions i el factor de càrrega va pujar tres punts fins al 84,4%. A finals de juny, la posició de liquiditat de l'aerolínia havia millorat 9.300 milions (807 milions d'euros) amb efectiu i equivalents.

Problemes en els últims anys

Norwegian ha travessat per problemes financers en els últims anys, agreujats el 2019 per la prohibició temporal de vol dels Boeing 737 MAX i els problemes amb els motors Rolls-Royce, i aguditzada amb la crisi del coronavirus. L'aerolínia va finalitzar un doble procés de reconstrucció a Irlanda i Noruega el maig de 2021, després que els creditors acceptessin renegociar el deute de 80.000 milions de corones a entre 16.000 i 18.000 milions (de 7.856 a entre 1.571 i 1.768 milions d'euros). La companyia va abandonar l'aposta pels vols de llarga distància per centrar-se en les rutes internes a Noruega, i entre els països nòrdics i les principals destins europees.