L'aeroport de Barcelona-El Prat continua recuperant i ampliant la seva oferta a Àsia. L'aerolínia coreana T'way ha estat l'última en estrenar-se a l'aeròdrom català per unir Barcelona amb Seül, la capital de Corea del Sud, des d'aquest mes de setembre. La companyia operarà 3 freqüències setmanals, és a dir, tres vols d'anada i tornada els dilluns, dimecres i divendres fins al proper 30 de novembre. A partir de llavors, augmentarà a 4 freqüències setmanals amb la incorporació de dos vols (un d'anada i un altre de tornada) els dissabtes.
El vol, que aterrarà a l'Aeroport Internacional d'Incheon, a Seül, des de Barcelona (i viceversa) estarà operat amb un Airbus 330-200, que té capacitat per a 240 places (16 a classe Business Saver i 224 a classe Turista). T'way Air ha començat la seva expansió a Europa aquest 2024.
L'aerolínia sud-coreana de baix cost, té base als dos aeroports de Seül (Gimpo i Incheon - Corea del Sud). Des de 2010, ofereix vols regulars nacionals i internacionals a destinacions d'Àsia-Pacífic, però aquest any ha fet un pas més i ha iniciat operacions a cinc grans ciutats europees. És el cas de Barcelona, però també de Roma (Itàlia), París (França), Frankfurt (Alemanya) i Zagreb (Croàcia).
Barcelona impulsa les rutes a Corea
Les rutes cap a Corea són una prioritat per a Catalunya, segons els objectius estratègics del Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries de Barcelona (CDRA), que Aena recorda en una nota aquest dimarts. Dins del Pla Estratégico 2024-2025 del CDRA, la ruta Barcelona-Seül (República de Corea del Sud) és considerada "clavi", i el CDRA li ha donat tot el seu suport per establir-se a Barcelona, afegeixen.
"Aquesta ruta experimenta una alta demanda i un creixement constant, impulsats per l'atractiu de Barcelona, les relacions comercials i institucionals, i el valor que els ciutadans coreans atorguen a l'art, la cultura, la gastronomia i el clima catalans."
En termes quantitatius, el 2023, el tràfic total de passatgers O&D directes entre les dues ciutats va superar els 163.000, amb més de 86.000 passatgers O&D de demanda indirecta. En els últims anys, aquesta elevada demanda ha confirmat a Seül i Corea com un mercat dinàmic i en ple creixement. Així, "les dades evidencien que és necessari incrementar la capacitat d'aquesta ruta com més aviat millor per satisfer aquesta elevada demanda", asseguren.