La catalana Agrolimen, una de les empreses més importants d'alimentació d'Espanya i propietària de marques com Gallina Blanca, va anunciar dimarts un canvi en la seva direcció: Juan Martín Alonso serà el seu nou CEO en lloc de Joan Cornudella, que es retira als 65 anys. El nou CEO portava 10 anys a Mars, on exercia com a president de la línia saludable Kind and Nature's Bakery des de Nova York des de feia tres anys.
En els últims temps, tal com va explicar ON ECONOMIA, la família Carulla, segona generació de la família Gallina Blanca i al control de gran part del capital d'Agrolimen, ve cedint espai en el control de les seves empreses i consells d'administració, també a The GB Foods, que representa més de la meitat del conglomerat Agrolimen. Cornudella, home de total confiança de la família i de la mà del qual l'any passat l'empresa va disparar els seus ingressos, havia guanyat poder en els últims mesos. Va iniciar la seva carrera a Agrolimen el 1985 i va tornar el 2009, després d'un període a Panrico i Detersa, per convertir-se en conseller delegat.
Juan Bautista Martín Alonso, per la seva part, ha desenvolupat la major part de la seva carrera en càrrecs de responsabilitat de multinacionals en diferents llocs del món. La seva darrera feina va ser la de president de la línia saludable de Mars Kind and Nature's Bakery Global, després de l'adquisició de Bakery's Global, encara que ja era president internacional de la firma, des de la seu de New York, abans de l'adquisició de la mateixa i des de l'any 2018. Abans, Martín Alonso va aterrar a la marca el 2013 com a president d'Europa, Rússia i Sud-àfrica des de les oficines de Brussel·les, on més tard es va convertir en president multimarques.
La trajectòria del nou CEO d'Agrolimen es va iniciar l'any 96 a Procter & Gamble, on va ascendir sis anys després a team lider de consumidors per després fer el salt a director de vendes i site de Mars a Madrid, on dos anys més tard es convertiria en mànager general a Espanya. Va seguir al mateix càrrec, però a Wrigley, quan Mars va comprar aquesta marca el 2008, i el 2012 va fer el salt a vicepresident regional, abans del seu últim gran impuls al comandament de nou de Mars.
Els últims resultats d'Agrolimen, presentats l'octubre de l'any passat, van donar una facturació rècord de l'empresa de 2.284 milions d'euros, un 14% més que l'any anterior, amb un benefici de fins a 166 milions, similar al de l'any anterior. Gbfoods va acaparar 1.440 milions d'aquesta facturació, si bé l'alimentació animal va créixer fins als 844 milions, poc abans que l'empresa catalana decidís comprar l'empresa emergent de menjar per a gossos Dogfy Diet, que el 2023 va triplicar la seva facturació fins als 30 milions.