Air Europa, l'aerolínia del grup Globalia, comunica aquest dilluns que l'ampliació de capital ha assolit al final els 81 milions d'euros. I anticipa que el 2024 serà un nou any rècord d'ingressos, al que li seguirà un 2025 també bo, en el que la companyia aèria fins i tot ampliarà la flota i l'oferta de destinacions, obrint a més noves rutes.

En un comunicat, l'empresa indica que Globalia (la seva matriu) va injectar 65 milions, però també IAG ha participat en l'ampliació amb 16 milions per mantenir el 20% del capital d'Air Europa. El que fa que la recent ampliació de capital, assoleixi els 81 milions d'euros. I en aquest context, comunica també les previsions per al tancament de 2024, assegurant que l'aerolínia "torna a trobar-se davant d'un any històric".

La facturació d'Air Europa serà per sobre dels 2.900 milions d'euros, la qual cosa suposarà un increment del 6,3% respecte a la dada de 2023. Així mateix, la companyia espera que aquesta tendència de creixement es mantingui al llarg de 2025, permetent que la facturació continuï en aquesta línia "gràcies a una estratègia basada en l'increment de la capacitat disponible i l'augment de l'oferta".

Air Europa considera un "encert" l'estratègia i planificació que ha dut a terme en els últims anys, ja que li ha permès "obtenir excel·lents xifres operatives", tant en terme de places disponibles com de passatgers transportats a Espanya, Europa i nord de l'Àfrica, i Amèrica. L'aerolínia tancarà aquest exercici amb més de 12 milions de passatgers, xifra que representa un creixement del 4,4% respecte a 2023. En el llarg radi, agrega, superaran els 3,2 milions de viatgers.

Els resultats recullen també la incidència en el negoci del nou hangar de Globalia Manteniment en Madrid-Barajas. Des que va entrar en funcionament en el segon trimestre de l'any, la companyia ha millorat la gestió i disponibilitat de la flota, la qual cosa li ha permès obtenir una nova oportunitat de negoci en donar servei a aeronaus de moltes altres companyies.

"Malgrat venir d'un exercici històric, tot indica que aquest serà encara millor que el de 2023. Hem continuat millorant les nostres xifres operatives, tant en nombre de passatgers com en volum d'ocupació, per donar resposta a un mercat que encara preveiem que continuï creixent. Continuem demostrant que som un actor clau i imprescindible per a la mobilitat del país i per connectar viatgers entre Europa i Amèrica", assenyala Jesús Nuño de la Rosa, CEO d'Air Europa

Ampliació de la flota d'Air Europa

D'altra banda, Air Europa espera donar resposta al bon comportament del mercat, augmentant la seva oferta el 2025 mitjançant l'ampliació de la seva flota. L'aerolínia ja té prevista la pròxima incorporació de tres nous Boeing 787 Dreamliner, el seu avió més representatiu. S'hi afegirà la primera de les unitats de Boeing 737 MAX, que operarà en rutes de curt i mig radi.

Ambdós models permetran reforçar encara més els objectius establerts en matèria de sostenibilitat en contribuir a reduir el consum de carburant i millorar les ràtios d'emissions per passatger. D'altra banda, Air Europa obrirà noves rutes que se sumaran a les que ja es van incorporar a la xarxa de destinacions el 2024, com van ser Venècia i Santiago de los Caballeros, a la República Dominicana.

Igualment, continuarà elevant les freqüències a Amèrica, un mercat clau per a la companyia gràcies a la seva posició estratègica per a la connectivitat a banda i banda de l'Atlàntic des del hub de l'aeroport de Madrid-Barajas.

Així mateix, Air Europa recorda que l'any vinent estarà marcat per diversos reptes per a tot el sector. Encara que el més important d'ells serà el de la descarbonització i l'entrada en vigor, a la Unió Europea, de l'obligació d'incorporar un 2% de combustible sostenible SAF en cada vol. Air Europa, que va començar a avançar-se a aquesta normativa gràcies a acords de subministrament assolits amb Repsol i Cepsa per al subministrament d'aquest tipus de carburant en algunes de les seves rutes, ha continuat desplegant iniciatives destinades a elevar l'eficiència de la seva operativa.