L'aerolínia Air Europa va registrar un benefici net de 165,07 milions d'euros durant 2023, després de triplicar-los sobre els 472.000 euros que va obtenir el 2022, amb "uns excel·lents resultats que reforcen encara més la viabilitat de la companyia i constaten la capacitat per complir tots els compromisos adquirits", segons el president de l'aerolínia, Juan José Hidalgo. A més dels guanys, l'aerolínia ha multiplicat per tres el seu resultat operatiu fins als 205 milions d'euros. Els ingressos van arribar a 2.756 milions, amb un augment del 18,3% sobre 2022 i del 17,9% sobre 2019, amb un balanç d'"any històric" tant en l'àmbit operatiu com financer. Mentrestant, la companyia està pendent de la resolució que prengui Brussel·les sobre la seva adquisició per part de Iberia, que està previst que acabi el mes de juliol vinent.

El conseller delegat d'Air Europa, Jesús Nuño de la Rosa, ha destacat que aquests resultats donen una millor posició a l'aerolínia per afrontar els reptes del Pla Estratègic 2024-2026, que fixa la sostenibilitat, eficiència, innovació i excel·lència "com a pilars bàsics per al creixement". En termes operatius, el 2023 la companyia va continuar millorant tant en oferta de places com en
passatgers transportats, així com en factor d'ocupació. El 2023, l'oferta de places va superar els 14,2 milions de seients, la qual cosa representa un 13,7% de la disponible el 2022. Així mateix, el nombre de passatgers va créixer per sobre dels 11,7 milions, un 17% més que l'any anterior. L'any passat es va tancar amb més de 4.400 professionals, la qual cosa suposa un 11% més que el 2022,

Han estat l'avantsala d'un 2024 que també està sent favorable per a la companyia. Air Europa va obtenir uns ingressos d'explotació de 583 milions d'euros entre gener i març d'aquest any, un 8,3% més que en el mateix període de l'any anterior. Així mateix, el resultat operatiu gairebé es va triplicar, fins als 8,9 milions d'euros.

La companyia va oferir 3,5 milions de seients en aquests tres mesos de l'inici de 2024, gairebé igual que l'any anterior, i va transportar 2,8 milions de passatgers (+2,5%).

Durant aquest any Air Europa continuarà ampliant la seva activitat amb noves rutes i freqüències, alhora que treballa a mantenir l'estabilitat per complir el pla estratègic i respondre a les obligacions contretes. Referent a la flota, la companyia continuarà ampliant el nombre d'aeronaus al llarg de l'any amb un total de quatre nous Boeing 787 Dreamliners.

Financerament, en positiu

Air Europa ha aconseguit amortitzar de forma anticipada i parcial el préstec bancari de 141 milions d'euros rebut el 2020, amb aval i participació de l'Institut de Crèdit Oficial (ICO). Així, la setmana passada va tornar 53 milions d'euros de l'esmentat préstec i té previst abonar la resta a l'agost, segons comunicat fa uns dies la companyia. "Els excel·lents resultats obtinguts reforcen encara més la viabilitat d'Air Europa i constaten la capacitat per complir tots els compromisos adquirits", ha assenyalat el president de l'aerolínia, Juan José Hidalgo, en una nota de premsa.

Durant l'any passat, la companyia va millorar tant l'oferta de places com en el nombre de passatgers transportats. En total, l'oferta va superar els 14,25 milions de passatgers, un 13,7% més que l'any anterior, i va aconseguir transportar 11,73 milions de passatgers (+17%). Per tant, el factor d'ocupació es va elevar 2,9 punts percentuals, fins al 82,35%.

Així mateix, la plantilla de l'aerolínia també es va incrementar un 11%, fins a més de 4.400 treballadors. A més, la companyia va posar en marxa diverses iniciatives destinades a continuar millorant la preparació dels empleats.