Air Europa n'ha tornat ja més de la meitat del préstec bancari que va rebre el maig de 2020, després de l'esclat de la pandèmia i que està avalat per l'ICO. Aquest mateix divendres ha amortitzat 53 milions d'euros i en total ja són gairebé 83 milions, el 60% del que devia, que són 141 milions d'euros. L'aerolínia que presideix Juan José Hidalgo espera completar el pagament (els altres 57 milions) el pròxim mes d'agost.

La companyia, que està en espera de què Brussel·les del seu vistiplau a Iberia per comprar-la, recorda en un comunicat que el préstec de 140 milions aportat per un pool de bancs juntament amb l'ICO, va contribuir a mantenir la seva operativa davant de la paralització de l'activitat aèria forçada per la crisi de la Covid-19, i té com a data de venciment el 2028.

En concret, van ser sis entitats les que van concedir a l'aerolínia aquest crèdit, el Banc Santander, CaixaBank, Bankia (ara CaixaBank), Banc Sabadell, Unicaja i Liberbank (ara Unicaja), a més de l'ICO, que va aportar 35 milions d'euros. Fins ara havia tornat a prop 30 milions i aquest divendres ha amortitzat anticipadament uns altres 53 milions, així com a la totalitat dels interessos del crèdit.

D'aquesta manera, "avança en diversos anys la seva cancel·lació i avança en el procés de despalanquejament financer". Amb aquesta iniciativa, Air Europa vol demostrar "la fortalesa de la companyia, així com la seva capacitat per complir els compromisos adquirits en un context complex en els últims anys per al sector aeri".

Sobre l'adquisició per part de Iberia, la seva matriu (IAG) va avançar fa uns dies que continuen avançant en el procés i ja han presentat un paquet de solucions a la Comissió Europea, principalment la cessió d'algunes rutes a altres aerolínies com Avianca, Binter, Iberojet, Ryanair, Volotea i Word2Fly, que han expressat formalment, al grup el seu desig de ser `remedy takers´ (és a dir, receptores d'aquestes rutes). "La nostra expectativa continua sent que el procés acabi a finals d'aquest any", indicaven.