Air Europa ha posat a la venda 8,5 milions de seients per a la temporada d'estiu de 2023, el que suposa un 13% més que l'estiu anterior, o cosa equivalent, un milió de places més. La demanda i el bon comportament del mercat expliquen aquest augment, segons l'aerolínia, que amb la seva flota unificada entorn dels models Boeing 787 Dreamliner i Boeing 737-800 preveu cobrir més rutes i un important augment de freqüències.

Dels 8,5 milions de seients, les rutes a Europa i els vols de llarg radi seran els que concentrin el nombre més gran de places a Air Europa durant la temporada estival, només aquests dos oferiran més del 50% del total. Per als vols a Europa ofereix més de 2,4 milions de seients (el 28% del total) i per als de llarg radi uns altres 2 milions d'unitats (23,5%). La companyia que dirigeix Nuño de la Rosa destaca en un comunicat "l'important increment de l'oferta en l'àmbit domèstic", on han habilitat més d'1,6 milions de places, la qual cosa representa un creixement superior al 24% davant 2022.

Quant a les rutes i les freqüències, al llarg dels mesos d'estiu, Air Europa volarà a l'illa grega de Santorini amb dues freqüències setmanals i comptarà amb connexions entre Santiago de Compostel·la i Tenerife i Lanzarote, respectivament, i entre Barcelona i Lanzarote. Així mateix, l'aerolínia reactivarà algunes rutes per a aquestes dates, com els vols internacionals a l'Alguer (Itàlia), Atenes (Grècia) i Tunis, als quals se sumaran connexions entre Bilbao i Maó, Bilbao i Eivissa, i Sevilla i Palma de Mallorca.

Així mateix, Air Europa reforçarà algunes del seu destí clau durant l'estiu. En llarg radi, els vols a Asunción (Paraguai) i Còrdova (Argentina) passaran a ser diaris, mentre que la seva connexió amb Medellín (Colòmbia) assolirà els cinc vols setmanals. De la mateixa manera, les freqüències entre Bilbao i Palma de Mallorca seran diàries a l'estiu, mentre que les que connecten Madrid i Lanzarote se n'incrementaran quatre per setmana, indiquen.

En aquest sentit, la companyia subratlla que "la clau en aquest augment de la capacitat és la flota d'Air Europa", unificada entorn de models Boeing. Tant el 787 com el 737-800 proporcionen un major nombre de seients i suposen una clara millora en termes d'eficiència i comoditat, expliquen. El Dreamliner és, de fet, la senya d'identitat de l'aerolínia i representa l'aeronau més moderna de la seva categoria, a més, és capaç de reduir en un 20% el consum de carburant i les emissions, així com de disminuir fins i tot en un 60% l'impacte acústic.