Antoni Cañete ha dipositat aquest divendres els avals necessaris per optar a la reelecció com a president de Pimec en les eleccions convocades pel 27 de febrer vinent. Com que no ha sortit cap altre candidat alternatiu, serà president. Cañete ha presentat una llista de 113 candidats amb paritat de gènere i amb un 30% de cares noves.
Entre les noves incorporacions a l’equip de Cañete destaquen empresaris i directius com Albert Sumarroca (Bodegues Sumarroca), Clara Gómez (Grup Clade), Dolors Liria (Col·legi de Psicòlegs de Catalunya), Elena Puigdevall (Unió Catalana d’Hospitals), Gabriel Jané (Barcelona Oberta), Jordi Mateu (Summa Branding), Jordi Nadal (Plataforma Editorial), Jordi Galtés (AMEC), Judith Viader (Frit Ravich), Marta Vallès (Vottun), Meritxell Ruiz (Fundació Escola Cristiana de Catalunya), Pau Vila (LC Paper) o Ruben Bonet (Fractus).
Al mateix temps, es mantenen empresaris que ja formaven part del projecte de Cañete en l’actual mandat com Elisabet Bach (Elisabet Bach Oller), Emili Rousaud (Factor Energia), Emma Gumbert (Emma Gumbert), Jordi Ciuraneta (Priordei), Maria Teixidor (Vuca Solutions), Miquel Camps (Miquel Camps), Mireia Cammany (Epi Industries Family of Companies) o Pere Cornellà (Cafès Cornellà).
Cañete ha presentat una llista amb paritat de gènere, per complir amb el criteri del 40-60%, fet que converteix Pimec en "la primera organització empresarial a Catalunya en assolir aquest objectiu", segons apunta en un comunicat. Afegeix que, “després d’un mandat marcat per l’activisme empresarial, la lluita per garantir que pimes i professionals autònoms tinguin veu pròpia en el diàleg social espanyol i un creixement de socis del 20%, aposta per donar continuïtat a la seva tasca, consolidant i liderant els espais de representativitat i influència en l’àmbit econòmic i social”.
La junta directiva de Pimec del 28 de gener passat va acordar, a proposta del comitè executiu, la convocatòria d’eleccions pel 27 de febrer vinent en horari des de les 10.00 del matí a les 17.00 de la tarda. Les votacions s’efectuaran en les seus de la patronal de Barcelona, Girona, Lleida, Tarragona i Manresa.
En l’acte de cloenda de la commemoració dels 50 anys d’història de Pimec, el 21 de gener passat, en presència de Salvador Illa i de sis expresidents de la Generalitat, Cañete ja va anunciar que es presentarà a la reelecció. De fet, ja ho havia deixat clar en una roda de premsa el desembre passat quan, a preguntes dels periodistes, va dir que “faré el que em diguin els socis” abans de recordar que “em vaig comprometre a estar-hi dos mandats”. Aquest febrer acabarà el primer.
Pimec va tancar 2024 amb una activitat de 24 milions d’euros, que suposa un increment de més d’un 40% respecte el 2021, quan Cañete va arribar a la presidència. En aquelles eleccions es va imposar al candidat d'Eines de País.