Aldi accelera la seva expansió a Catalunya i assoleix les 88 botigues. Una xifra amb la qual trepitja els talons al seu rival Lidl, que també compta amb una àmplia presència en territori català. Així, la cadena alemanya de supermercats continua en la seva estratègia de creixement a base d'obertures per tot l'Estat, amb la que pretén finalitzar l'any obrint 50 establiments nous.
Després de l'última inauguració el maig passat a Madrid, la companyia ja va superar les 400 botigues, a les quals s'afegiran les que obrirà durant aquest estiu de 2023. Així mateix, en els últims mesos ha augmentat el seu nombre de clients fins a gairebé aconseguir els set milions.
D'aquesta manera, Aldi segueix impulsat la seva expansió a Catalunya amb la inauguració el pròxim 5 de juliol el seu segon supermercat, situat a la localitat de Vilanova i la Geltrú. La nova botiga, que estarà ubicada al carrer del Molí de Vent, 1, comptarà amb prop de 1.100 metres quadrats de sala de vendes i una plantilla de 18 empleats. Aquest nou supermercat comptarà amb ofertes setmanals en articles bàsics i altres "perquè els seus clients puguin fer una compra setmanal completa a preus ajustats", segons ha informat la companyia.
Es tracta de la segona obertura d'Aldi a Catalunya aquest any, després de la inauguració de la seva primera botiga al Masnou el mes de febrer passat. Un moviment amb què ja assoleix la xifra de 88 supermercats a la Catalunya, territori estratègic per al discount alemany en els seus plans d'expansió a Espanya i on espera continuar creixent en un futur.
La competència pel domini del mercat català s'ha incrementat en els últims mesos i, tant Aldi com l'altre supermercat de descompte per excel·lència, Lidl, continuen reforçant la seva presència en el territori. En aquest sentit, Lidl va obrir l'abril passat un nou establiment a Sant Feliu de Guíxols, després d'una inversió de sis milions d'euros. Obertura que se suma d'aquesta manera als més de 120 punts de venda que té la companyia a Catalunya.
Ampliarà la seva presència a Catalunya, Extremadura i Andalusia aquest estiu
A més d'aquest nou establiment, durant l'estiu, Aldi donarà impuls al seu creixement al país i obrirà quatre noves botigues al llarg dels mesos de juliol i agost. A més de l'obertura a la comarca del Garraf, la companyia té previst continuar ampliant la seva presència a Catalunya, així com en altres comunitats autònomes com Extremadura i Andalusia.
Entre els plans d'expansió de la cadena per a aquest 2023 també es troba l'arribada de la companyia a la ciutat autònoma de Melilla i la inauguració de noves botigues a Galícia, les Balears, les Canàries i Astúries. La resta d'obertures es dividirà, principalment, entre zones estratègiques per a Aldi, on espera continuar consolidant la seva presència: la Comunitat de Madrid, Catalunya, Andalusia i la Comunitat Valenciana, que concentraran gairebé la meitat del creixement previst, el 2023.
El pla estratègic de la cadena de supermercats passa pel creixement en metres quadrats per poder continuar guanyant quota de mercat, en un context econòmic encara marcat per l'elevada inflació. Mentre grans distribuïdores posen el focus en atreure a consumidors a través de la marca blanca o la guerra de promocions i d'altres com Dia estan centrant el seu model en la proximitat, tant Aldi com Lidl estan impulsant les obertures a Espanya.
Ofertes especials al nou supermercat
Segons expliquen des d'Aldi, la companyia revisa periòdicament els preus dels seus productes, posant especial focus als articles bàsics, que són els que tenen més incidència en l'economia de les famílies. No obstant això, els descomptes i la promoció de la marca blanca també formen part del seu pla. D'aquesta manera, el nou supermercat que obrirà a Vilanova i la Geltrú té per objectiu apropar opció de compra "basada en els preus baixos i el descompte als veïns i veïnes del municipi".
És per això que, amb motiu de la nova obertura, la firma alemanya també oferirà ofertes especials en alguns dels seus productes, a més de mantenir promocions setmanals i quinzenals a tot el seu assortiment. De la mateixa manera, la cadena de supermercats assenyala que ofereix descomptes en productes amb data caducitat propera o consum preferent per evitar el desaprofitament alimentari.
Aldi assegura que la nova botiga comptarà amb un assortiment de prop de 2.000 productes, dels quals "un 86% seran de marca pròpia i més d'un 80% d'origen nacional, també catalans (...) al preu més baix possible". Una aposta per la marca pròpia que, segons un estudi elaborat per la mateixa empresa, representa ja el 43% de la despesa total de les llars espanyoles als supermercats (sense comptar frescos). Així mateix, l'informe reflecteix que el 40% de les famílies catalanes ha augmentat el consum de marca pròpia l'últim any.