Aldi manté el ritme d'expansió a Espanya i obrirà unes 50 noves botigues a Espanya el 2024. El discount alemany ha anunciat que continuarà amb la seva estratègia expansiva amb una xifra d'obertures similar a la dels últims exercicis. Per a aquest any, l'objectiu de la companyia passa per la seva consolidació a les Illes Canàries i la inauguració de nous establiments a la regió nord del país, amb obertures al País Basc, Galícia, Cantàbria i Castella i Lleó.

La cadena de supermercats també reforçarà la seva presència en territoris estratègics per a la companyia. En aquest sentit, Andalusia, la Comunitat de Madrid, la Comunitat Valenciana i Catalunya n'agruparan més de la meitat de l'expansió prevista per a aquest any. A més, la companyia explica que "reafirmarà" el seu creixement en altres regions, com Extremadura, Múrcia o les Illes Balears.

D'aquesta manera, Aldi continua donant continuïtat a la seva estratègia expansiva, que l'ha portat a inaugurar més de 100 nous establiments en els últims tres anys al llarg de tot el país. El 2023, la companyia va obrir les portes de 46 supermercats a Espanya, situant-se, així, com l'any que més obertures ha concentrat des de 2019. En total, Aldi va tancar l'any amb 435 botigues a Espanya i 480.000 metres quadrats de sala de vendes, un 11% més que el 2022.

Nou centre de distribució en Miranda d'Ebre

"Mantenim el compromís d'Aldi amb el creixement a Espanya i d'oferir a les famílies una opció de compra de qualitat, senzilla i al millor preu possible. Fa anys vam activar un ambiciós pla d'expansió que mantenim i que ens està permetent augmentar la nostra presència a Espanya de manera continuada i sostinguda", ha assenyalat el conseller delegat d'Aldi, Valentín Lumbreras.

Aquestes obertures aniran acompanyades d'un reforç en la capacitat logística mitjançant la inauguració d'un nou centre de distribució en Miranda d'Ebre (Burgos), durant els primers mesos de l'any. El nou magatzem comptarà amb més de 40.000 metres quadrats i servirà de suport a l'assortit de les botigues de la zona nord del país. Així mateix, el nou centre de distribució d'Aldi a Sagunt (València), inaugurat a finals de 2023, serà totalment operatiu durant el mes de febrer.

Aquest centre disposa d'una superfície logística de 32.000 metres quadrats. Actualment, la cadena de supermercats compta amb més de 240.000 metres quadrats de superfície logística a Espanya, un 22% més que el 2022, comptant els centres de Sagunt i Miranda d'Ebre i els ja operatius a Masquefa (Barcelona), Dos Hermanas (Sevilla), Pinto (Madrid), San Isidro (Alacant) i Agüimes (Gran Canària).

El model de negoci d'Aldi es basa en el format descompte amb promocions setmanals i un gran percentatge dels productes que ofereix de marca pròpia. Així, el 86% de l'assortiment de la companyia és de marca pròpia i el 80% d'origen nacional. Aldi ha augmentat en un 33% el nombre de clients que compren de manera habitual a les seves botigues durant els últims tres anys i ja compta amb més de 7 milions de clients a Espanya. La distribuïdora va créixer en més d'un milió de nous consumidors entre setembre de 2022 i setembre de 2023.