Aldi trepitja l'accelerador a Espanya i ja suma gairebé 7 milions de clients al país. La cadena alemanya de supermercats descompte reforça la seva base d'usuaris en plena expansió, havent estat la firma del sector que més ha crescut en aquest aspecte durant l'últim any. D'aquesta manera, la companyia ha sumat més d'un milió de nous consumidors (1.054.818) en el període entre març de 2022 i març de 2023, segons dades de la consultora Kantar Worldpanel.
La cadena alemanya continua ampliant la seva base de clients en un context econòmic on la inflació continua sent protagonista, amb l'elevat preu dels aliments com un dels principals problemes. És per això que, després de mesos de pujades de preus, els principals supermercats estan immersos en una guerra de preus, aplicant descomptes i promocions per retenir usuaris i poder ampliar la seva quota de mercat, així com apostant per la proximitat i les marques blanques com a estratègia de fidelització.
Encara que Aldi no s'ha ficat en aquesta batalla de preus, la cadena assegura que revisa periòdicament els seus preus i processos i "estableix relacions de confiança i a llarg termini amb els seus proveïdors", amb l'objectiu d'afavorir el desenvolupament dels seus productes de marca pròpia al millor preu possible. A això suma ofertes puntuals al seu assortiment habitual, una cosa que, segons la companyia, "permet contenir els preus en categories que són essencials per al consumidor en la seva compra setmanal".
Obrirà 50 noves botigues a Espanya
Amb tot això, la distribuïdora ha experimentat un gran creixement l'últim any, fins a situar-se a prop dels 6,9 milions de clients que acudeixen a les seves botigues per tot el país. D'aquesta manera, ja compta amb una xarxa de més de 400 supermercats, així com prop de 7.000 treballadors. Per a aquest 2023, Aldi preveu obrir 50 nous establiments, entre ells el de la ciutat autònoma de Melilla i la inauguració botigues comunitats com Galícia, les Balears, les Canàries i Astúries.
D'altra banda, Aldi també ha estat la cadena que més creixement ha registrat quant a penetració a les llars espanyoles, amb un increment de 5,4 punts percentuals respecte a 2022. En aquest sentit, segons les dades de la consultora Kantar, la cadena de supermercats alemanya ha aconseguit l'últim any una penetració del 36,5% a Espanya, un país que considera clau en els seus plans d'expansió per Europa.
Entre les característiques principals que destaquen els consumidors sobre Aldi, segons les dades de la consultora, es troben la proximitat de les seves botigues (25%), la bona relació qualitat-preu dels seus productes (23%) i els seus preus baixos (21%). La companyia ofereix en els seus lineals prop de 2.000 referències, un 86% de marca pròpia i un 80% d'origen nacional. "Gràcies al seu model de negoci, la cadena ha actuat com a dic de contenció dels preus l'últim any, contenint els seus increments per sota del sector i la inflació", assenyala la cadena de supermercats.