L'Autoritat Federal Alemanya de Transport Motoritzat (KBA) ha comunicat aquest dimecres que ha detectat un dispositiu de desactivació no autoritzat per al control d'emissions en cotxes dièsel del BMW X3, segons informa DPA. La KBA havia iniciat un procés contra BMW el gener per una possible manipulació dels valors d'emissions d'òxids de nitrogen del model X3 amb motor dièsel de dos litres.
A Alemanya, al voltant de 33.000 cotxes del model X3 SUV estan afectats, va informar l'autoritat en un comunicat en la seva pàgina web. A Europa, s'estima que entre 100.000 i 150.000 cotxes podrien estar afectats, va indicar un portaveu de BMW. Tanmateix, va agregar que BMW desconeix quants d'aquests cotxes continuen circulant per les carreteres i, de moment, la decisió de les autoritats només s'ha pres a Alemanya.
Les autoritats van assenyalar que BMW està cooperant i ha presentat un pla d'acció per actualitzar el maquinari i el programari. La recirculació dels gasos d'escapament als vehicles es redueix quan es connecta l'aire condicionat, va detallar l'entitat oficial. La reducció també fa efecte a temperatures exteriors tan allunyades del rang de funcionament normal que són inadmissibles tal com fallades del Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJUE), va afirmar la KBA.
D'aquesta manera, els vehicles reduïen de forma no autoritzada l'eficàcia de la seva reducció de contaminants contra els òxids de nitrogen. Després de l'escàndol pel frau d'emissions en motors dièsel de Volkswagen, els fabricants d'automòbils van argumentar durant molt temps que limitar la depuració dels gasos d'escapament a una determinada "finestra tèrmica" era necessari per protegir el motor. Argumentaven que altrament el motor podria resultar fet malbé.
El TJUE ha endurit recentment la interpretació de la normativa sobre emissions en diverses sentències. L'automotriu BMW va comunicar que manté obertes les seves opcions a nivell jurídic, ja que la decisió encara no és definitiva. L'empresa opina que la unitat de control del motor utilitzada per a la depuració dels gasos d'escapament compleix els requisits legals.
"Tanmateix, l'empresa reconeix un problema potencial amb la durabilitat dels components individuals del sistema de purificació de gasos d'escapament al maquinari del model de vehicle en qüestió", va afegir.
Arran de les sentències del TJUE, s'estan debatent de nou els requisits per als vehicles dièsel. "S'està aplicant una norma amb caràcter retroactiu a les tecnologies de fins a 15 anys d'antiguitat", sotuvo BMW i va precisar que els cotxes afectats es van fabricar entre 2010 i 2014.