Repsol ha signat un acord multienergètic amb Warner Music Spain pioner en la indústria musical a Espanya, ampliant així les aliances en el negoci de la música, amb el qual ajudarà la discogràfica a avançar en els seus objectius de descarbonització.

Amb aquest acord, l'energètica facilitarà a Warner Music Spain posicionar-se com la primera discogràfica a Espanya que utilitzarà l'oferta multienergia que ofereix Repsol per reduir les emissions de CO2 en gran part de la seva activitat industrial (enregistrament, producció, distribució i promoció de les cançons i els artistes, així com la formació dels pròxims executius discogràfics).

En la presentació de l'acord, el director de Comunicació i Marca de Repsol, Marcos Fraga, va destacar que aquest acord, que s'uneix als ja subscrits en el camí que va iniciar el 2023 la companyia per millorar l'experiència i la descarbonització al món del lleure (música, cinema...).

En aquest sentit, va assenyalar que aquestes aliances ja han arribat a uns 100 festivals i esdeveniments on el grup aporta el seu "coneixement en gestió energètica i subministrament d'energia", i que han permès reduir 1.400 tones de CO2.

Per la seva banda, el president de Warner Music Iberia, Guillermo González, va emmarcar l'acord amb Repsol dins del compromís de la companyia de proveir d'energia 100% renovable a totes les seves oficines al món per a l'any 2030, sent Espanya el primer territori en aconseguir-ho.

Per a això, Repsol subministrarà electricitat 100% renovable al 'hub' artístic i creatiu de Warner Music Spain "The Music Station" i al Gran Teatre Caixabank Príncipe Pío. Aquest espai obert 24 hores dirigit a artistes, autors, productors, mànagers i al sector creatiu en general, s'ubica a l'antiga Estació del Nord de Príncipe Pío, a Madrid. L'espai compta amb més de 10.000 metres quadrats pels quals, el 2024, han passat més de 378.000 persones, en les més de 470 actuacions i esdeveniments que van realitzar.

A més, a l'esplanada de 'The Music Station', Repsol ha creat i desenvolupat una marquesina amb pantalles i carregadors per a mòbils, que s'alimentarà amb energia solar a través dels sis plafons de 310 watts (W) instal·lats, que també il·luminaran el fanal elèctric més antic de Madrid, situada en el centre d'aquesta esplanada.

De la mateixa manera, els empleats i artistes de Warner Music Spain que es traslladin a The Music Station podran utilitzar els serveis de Wible, la companyia de cotxe multiusuari impulsada per Repsol, i que compta amb més de 650 vehicles híbrids endollables amb etiqueta Zero Emissions.

Dani Fernández, el primer

Així mateix, els artistes de Warner Music podran utilitzar els combustibles 100% renovables de Repsol, produïts a partir de residus orgànics. En aquest sentit, el cantant Dani Fernández serà el primer artista de Warner Music en utilitzar durant la seva gira els combustibles renovables. Durant aquest any, l'artista espanyol ha previst recórrer 8.000 quilòmetres, fet que suposarà una reducció de 2,67 tones de CO2.

L'acord amb entre ambdós grups també inclou un pla per a la formació de professionals dins de la indústria, a través de l'assignació de deu beques dels diferents programes dirigits als estudiants de 'The Music Station Academy'. En concret, cinc beques estan dirigides al Programa en Indústria i Negoci de la Música i cinc més aniran destinades al Programa en Producció Musical i Artística. A més, dins del Postgrau en "Indústria i Negoci de la Música" s'oferirà una masterclass sobre com la sostenibilitat està vinculada a la música.

Acords multienergètics

El mes d'abril passat, Repsol ja va desembarcar al sector de la música amb un acord per al subministrament de multienergia a les principals promotores de festivals del país, amb l'objectiu d'aportar solucions per a la seva descarbonització. En concret, el grup, tradicionalment present en sectors com el de l'esport, especialment amb una vinculació històrica al món del motor, o la gastronomia, va firmar un acord de patrocini estratègic amb les sis promotores musicals més importants del país -Advanced Music, Bring the Noise, Centris, elrow, The Music Republic i Sharemusic!-.

Amb aquest acord, que se sumava a altres de duts ja a terme com la passada edició dels Premis Goya, el Festival Internacional de Cinema de Sant Sebastià o el Festival de Màlaga, entre altres, l'energètica impulsa la seva presència en el patrocini d'esdeveniments de lleure, conscient que la música, la cultura, el cinema o la gastronomia són sectors cada vegada més exigents amb la sostenibilitat.