Les Borses europees i de tot el món viuen dies agitats davant de la presentació de desenes de resultats empresarials. Pocs generen tantes expectatives com les tecnològiques nord-americanes. El grup propietari de Facebook, Instagram i Whatsapp va guanyar 13.498 milions de dòlars (12.115 milions d'euros) al tancament de juny, un 4,6% menys que en el mateix període de 2022. Respecte als ingressos de Meta, aquests van assolir els 60.645 milions de dòlars (54.435,26 milions d'euros), un 6,9% per sobre de l'últim exercici. Al seu torn, els costos i despeses de la companyia es van incrementar en un 10,48%, sumant un total de 44.026 milions (39.517,96 milions d'euros).

D'altra banda, el gegant eBay va registrar un benefici net de 738 milions de dòlars (662,3 milions d'euros) en el primer semestre de 2023, davant els números vermells de 1.872 milions de dòlars (1.680 milions d'euros) del mateix període de l'exercici precedent, segons ha informat aquest dijous la companyia. Els ingressos, del seu costat, es van situar en 5.050 milions de dòlars (4.533 milions d'euros) i suposen un augment de gairebé el 3% comparat amb el volum de negoci de 4.905 milions de dòlars (4.403 milions d'euros) del primer semestre de 2022. Pel seu costat, en el segon trimestre de 2023, la firma es va anotar un benefici net de 171 milions de dòlars (153 milions d'euros), davant les pèrdues de 531 milions de dòlars (476,7 milions d'euros) registrades en el mateix període de l'exercici anterior.

Alimentació

La cadena de restaurants de menjar ràpid McDonald's, per la seva part, va tancar el segon trimestre de l'any amb un benefici net de 2.310,4 milions de dòlars (2.087 milions d'euros), la qual cosa equival a un increment del 94% respecte del mateix període de l'any anterior. D'aquesta manera, en els sis primers mesos de l'any, la cadena va registrar un benefici net de 4.112,7 milions de dòlars (3.716 milions d'euros), un 79% més que en la primera meitat de l'any anterior.

La companyia d'alimentació Nestlé va guanyar 5.649 milions de francs suïssos (5.503 milions d'euros) en la primera meitat d'aquest any, un 7,66% per sobre dels beneficis del mateix període el 2022. Respecte a les vendes, el grup suís va incrementar la seva facturació en un 1,56%, arribant fins al juny als 46.293 milions de francs suïssos (48.551,87 milions d'euros).

Alsea, operador de restaurants com Domino's Pizza, VIPS, Foster's Hollywood o Starbucks a Espanya i Amèrica Llatina, es va anotar un benefici net atribuït de 981 milions de pesos mexicans (52,5 milions d'euros) en el primer semestre de l'any, un 33,2% més que en el mateix període de l'any anterior. Els ingressos d'Alsea es van incrementar un 13,8% entre gener i juny d'aquest any, assolint els 36.614 milions de pesos mexicans (1.959 milions d'euros). Mentrestant, els costos també es van elevar en més d'un 16,8%, fins als 12.140 milions de pesos (649,5 milions d'euros).

Automoció

Al sector de l'automoció, el fabricant alemany de vehicles Mercedes-Benz va tancar el primer semestre de 2023 amb un benefici net atribuït de 7.508 milions d'euros, la qual cosa es correspon amb un increment del 13,8% en comparació amb el mateix període de 2022. Els ingressos es van elevar un 6,3% davant un any abans, fins a situar-se en 75.757 milions d'euros. Per divisions, Mercedes-Benz Cars va facturar 53.752 milions d'euros, un 5,9% més que entre gener i juny de 2022, mentre Mercedes-Benz Vans va tenir una xifra de negocis de 9.329 milions, un 25,9% més.

El grup automobilístic francès Renault, per la seva part, va anotar uns beneficis nets de 2.124 milions d'euros durant la primera meitat de l'exercici actual, en comparació amb les pèrdues de 1.676 milions d'euros comptabilitzades en el mateix període de l'any anterior, afectades pel seu negoci a Rússia, segons dades publicades per la companyia. Entre gener i juny de l'exercici actual, el grup Renault va obtenir uns ingressos de 26.849 milions d'euros, la qual cosa representa una pujada del 27,3% respecte als 21.089 milions d'euros facturats en la primera meitat de l'any anterior. 

Infraestructures

Ferrovial va obtenir un benefici net de 114 milions d'euros en el primer semestre, la qual cosa suposa duplicar la xifra registrada en el mateix període de l'any anterior, impulsat pels majors ingressos i marges registrats pels seus actius d'infraestructures. Segons ha informat aquest dijous el grup presidit per Rafael del Pino a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), els seus ingressos totals van ascendir fins als 3.940 milions, un 12,2% més, amb creixements en totes les línies de negoci. El resultat brut d'explotació (ebitda) de Ferrovial, que fa poc més d'un mes va formalitzar el trasllat de la seva seu social d'Espanya a Països Baixos i va començar a cotitzar en la Borsa d'Amsterdam, va augmentar un 22,1% fins als 401 milions.

Acciona va guanyar 467 milions d'euros en el primer semestre de 2023, la qual cosa representa un increment del 132,5% respecte al mateix període de l'any passat, gràcies a l'activitat del negoci de construcció i concessions. Els ingressos de la companyia van créixer un 36,6%, fins als 7.056 milions d'euros, dividits principalment en 3.634 milions en infraestructures, àrea que va créixer un 37,3%, i en Acciona Energia, que va facturar 1.760 milions d'euros, un 20,2% menys per la caiguda dels preus de l'energia en comparació amb l'any passat. El resultat brut d'explotació (ebitda) va caure un 13,2%, fins als 924 milions, a causa d'aquesta caiguda dels preus energètics. Sense aquest efecte, aquesta partida hauria crescut un 47,4%. En qualsevol cas, el preu mitjà de generació va ser de 86,2 euros, més baix que fa un any (206 euros), però encara per sobre de la mitjana històrica.

Immobiliari

La immobiliària Colonial ha perdut 347 milions fins a juny, enfront dels 355 milions guanyats en el mateix període de 2022, a causa de l'impacte comptable generat per la reducció del valor del 3% dels seus actius a causa de la pujada dels tipus d'interès. La immobiliària catalana ha comunicat aquest dijous els resultats financers del primer semestre de l'any a la CNMV, el supervisor borsari. La cotitzada que dirigeix Pere Viñolas ha millorat en un 15% el seu resultat net recurrent -és a dir, el de la seva activitat ordinària-, fins als 87 milions, i ha augmentat en un 8% els ingressos per renda, situant-los en els 183 milions.

El grup immobiliari Insur va guanyar 7,1 milions d'euros en el primer semestre, un 38,5% menys que en el mateix període de 2022, quan va prendre el control de la participada Desenvolupaments Metropolitans del Sud (DMS), segons va informar aquest dijous. El benefici brut d'explotació va ser fins a juny de 17,3 milions, un 115,4% més que l'aconseguit en el mateix període de l'any anterior , i la xifra de negoci reflecteix un bon comportament va aconseguir els 45,7 milions, un 9,5% més. També per aquest motiu el resultat d'explotació ha baixat un 13,6% fins a situar-se en 12,8 milions.

Cosmètica

El grup francès de cosmètica i cuidats L'Oréal va guanyar 3.359 milions d'euros al tancament dels sis primers mesos de l'exercici, la qual cosa representa un avanç del 4,2% en comparació amb el resultat de la primera meitat de 2022. El resultat operatiu de l'empresa gal·la entre gener i juny va aconseguir els 4.258,8 milions d'euros, un 13,7% més. Les vendes netes de L'Oréal en el primer semestre van sumar 20.574 milions, un 12% més en xifres absolutes i un 13,3% més en comparables, incloent-hi un creixement del 9,5% entre abril i juny, fins a 10.193,7 milions. "En un mercat de la bellesa que és més dinàmic que mai, L'Oréal va tenir un acompliment notable i va enfortir encara més el seu lideratge mundial en la primera meitat", va declarar Nicolas *Hieronimus, conseller delegat de L'Oréal en presentar els comptes de la companyia.

Indústria farmacèutica

En el sector farmacèutic, el Grup PharmaMar va obtenir un benefici net de 6,4 milions d'euros en el primer semestre de 2023, un 81,5% menys enfront dels prop de 35 milions guanyats un any abans, degut principalment a la caiguda de les vendes i a l'increment de la inversió en recerca i desenvolupament. Els ingressos totals del grup van caure un 20,9%, fins als 80,19 milions d'euros. Els ingressos recurrents, és a dir, la suma de les vendes netes més royalties de les vendes realitzes pels seus socis, es van reduir un 22%, fins a 67,3 milions, enfront dels 86,7 milions registrats a 30 de juny de 2022. Aquesta diferència es va produir, principalment, a conseqüència de l'entrada en el mercat europeu de dos productes genèrics de trabectedina (Yondelis) que han suposat una important pressió en els preus.

Per part seva, la farmacèutica catalana Reig Jofre ha tancat el primer semestre amb un benefici net de 5,6 milions d'euros, un 57% més que en el mateix període de 2022, i ha confirmat que preveu elevar els seus ingressos fins als 300 milions en aquest exercici. El supervisor borsari, la companyia ha augmentat un 19% els seus ingressos, fins als 157 milions, i el ebitda -resultat brut d'explotació- ha aconseguit els 17,7 milions, un 25% més. La major facturació s'explica pel creixement dels productes de recepta; la utilització de la nova capacitat de fabricació de la nova planta de Barcelona; i l'avanç de la fabricació per contracte (CMO) en la planta de Malmö (Suècia), segons desgrana el grup.