Almirall va obtenir un benefici net de 12 milions d'euros fins al juny, un 56% menys que el benefici registrat en el mateix període de 2022, segons ha informat aquest dilluns la companyia biofarmacèutica a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV). Les vendes netes del negoci dermatològic van assolir els 466,1 milions d'euros entre gener i juny, un 6,8% més, impulsades pel seu negoci europeu de dermatologia, que va fer incrementar les seves vendes un 15% respecte al primer semestre de l'any anterior, fins a assolir pràcticament els 195 milions d'euros, gràcies als seus productes clau i a llançaments recents.
El resultat brut d'explotació (Ebitda) de la biofarmacèutica catalana va totalitzar 101,3 milions d'euros en el primer semestre, amb un descens del 5,9% respecte al mateix període de l'any passat. La companyia ha atribuït la disminució del seu Ebitda a la menor contribució, en comparació amb el primer semestre de 2022, de la partida d'altres ingressos per la reducció dels ingressos rebuts en concepte de fites dins de l'acord amb Astra Zeneca/Covid.
En tot cas, després dels resultats del primer semestre, Almirall manté les seves estimacions d'aconseguir aquest any un creixement de les seves vendes netes "d'un dígit baix a mitjà" i un Ebitda d'entre 165 i 180 milions d'euros. El grup barceloní va realitzar fins al juny una inversió en despeses generals i d'Administració de 214,6 milions d'euros, un 2,1% més que l'any passat, per donar suport a recents i futurs llançaments.
Inversió en R+D i balanç "sanejat"
El marge brut de la companyia al tancament del semestre va ser del 65,4%, en línia amb les expectatives. Aquesta xifra, ha precisat Almirall, reflecteix l'impacte de l'increment dels costos energètics i la inflació "en certs costos d'entrades". La inversió en R+D realitzada per la biofarmacèutica entre gener i juny va assolir els 52,5 milions d'euros, l'equivalent a l'11,3% de les vendes netes, un augment del 16,9% respecte a l'any anterior.
La companyia ha destacat que va finalitzar la primera meitat de 2023 amb un balanç "molt sanejat" després de l'ampliació de capital que va dur a terme i que li ha permès comptar amb una posició positiva de caixa neta de 31 milions d'euros. "Això permetrà a la companyia continuar perseguint oportunitats de creixement inorgànic, adquisicions complementàries, acords de llicència i reforçar el pipeline", ha destacat aquest dilluns la multinacional dermatològica.
"Consolidació" del negoci europeu
El president i CEO de la companyia, Carlos Gallardo Piqué, ha afirmat que "el nostre negoci europeu ha experimentat una sòlida consolidació durant el primer semestre de l'any, amb un creixement constant en l'activitat de dermatologia mèdica, impulsat especialment per l'èxit d'Ilumetri, el tractament biològic per a la psoriasi en plaques de moderada a greu." En aquest sentit, l'executiu ha afegit que "continuem preparant-nos per a l'aprovació de lebrikizumab a finals d'any i el seu llançament. Som conscients del seu potencial transformador i volem assegurar-nos de treure el màxim partit d'aquest tractament innovador, que acull importants oportunitats per al creixement futur de la nostra companyia".
Finalment, Gallardo ha matisat que "durant el trimestre també hem completat amb èxit una ampliació de capital que ens permetrà continuar mantenint la disciplina financera dels últims anys i ens proporcionarà l'agilitat necessària per dur a terme adquisicions complementàries. A més del sòlid rendiment dels nostres motors de creixement, que estan consolidant la nostra posició en malalties dermatològiques clau, continuem avançant i reforçant el nostre pipeline en fase inicial, que contribuirà a impulsar el creixement futur."