Alphabet, matriu de Google, va obtenir un benefici net de 26.301 milions de dòlars (24.333 milions d'euros) en el tercer trimestre de 2024, la qual cosa representa un avenç del 33,6% en comparació amb el resultat de la companyia en el mateix període de l'any anterior, segons ha informat la multinacional aquest dimecres. Els ingressos del gegant tecnològic entre juliol i setembre van registrar un increment interanual del 15% respecte al tercer trimestre de l'any passat, fins a 88.268 milions de dòlars (81.665 milions d'euros).
En concret, els ingressos del negoci de recerques van augmentar un 12,2%, fins a 49.385 milions de dòlars (45.691 milions d'euros), mentre que la facturació de YouTube va augmentar un 12,2%, fins a 8.921 milions de dòlars (8.253 milions d'euros), encara que va disminuir un 1,6% en el negoci de xarxes, fins als 7.548 milions de dòlars (6.983 milions d'euros). Del seu costat, la facturació del negoci al núvol va créixer un 35%, fins a 11.353 milions de dòlars (10.504 milions d'euros), superant així per segon trimestre consecutiu el llindar dels 10.000 milions de dòlars en ingressos.
Innovació i inversió en IA
D'aquesta manera, en els nou primers mesos de 2024 la multinacional va comptabilitzar un benefici net de 73.582 milions de dòlars (68.077 milions d'euros), un 38,5% més que en el mateix període de l'any passat, mentre que la xifra de negoci va augmentar un 14,7%, fins a 253.549 milions de dòlars (234.581 milions d'euros).
"L'impuls que té tota l'empresa és extraordinari. El nostre compromís amb la innovació, així com el nostre enfocament a llarg termini i la nostra inversió en IA, estan donant els seus fruits", ha declarat Sundar Pichai, conseller delegat de la multinacional, qui ha destacat que els ingressos per anuncis i subscripcions de YouTube "han superat els 50.000 milions de dòlars en els últims quatre trimestres per primera vegada".