Alphabet, matriu de Google, va obtenir un benefici net de 34.540 milions de dòlars (30.407 milions d'euros) en el primer trimestre de 2025, la qual cosa suposa una millora del 46% respecte al comptabilitzat durant el mateix període de l'any anterior, segons ha informat la companyia.

Els ingressos van assolir els 90.234 milions de dòlars (79.438 milions d'euros), un 12% més. D'aquests, el negoci de recerques va augmentar la seva facturació un 9,8%, fins als 50.702 milions de dòlars (44.636 milions d'euros), i els anuncis en YouTube van fer el mateix en un 10,3%, fins als 8.927 milions de dòlars (7.859 milions d'euros).

Després, les xarxes es van deixar un 2,1% i van generar 7.256 milions de dòlars (6.388 milions d'euros), mentre que la divisió al núvol va brindar 12.260 milions de dòlars (10.793 milions d'euros), un 28,1% més, i altres conceptes menors van aportar 710 milions de dòlars (625 milions d'euros).

Alhora, el gegant tecnològic ha informat que va obtenir uns guanys sobre el paper de 8.000 milions de dòlars (7.043 milions d'euros) per la inversió realitzada en una companyia no revelada, però que 'Bloomberg' identifica com SpaceX citant fonts coneixedores de l'assumpte.

Alphabet va incórrer en unes despeses totals, on s'inclouen els costos d'activitat, I+D, vendes o màrqueting, de 59.628 milions de dòlars (52.494 milions d'euros), un 8,3% més.

"Estem satisfets amb els nostres bons resultats del primer trimestre, que van reflectir un creixement saludable i un impuls en tota l'empresa. La base de l'esmentat creixement és el nostre enfocament únic i integral en la IA", ha afirmat el conseller delegat d'Alphabet, Sundar Pichai.

"Les recerques van continuar creixent amb força gràcies a l'interès que susciten funcions com AI Overviews, que ja compta amb 1.500 milions d'usuaris al mes. Impulsats per YouTube i Google One, superem els 270 milions de subscripcions de pagament, i Cloud va créixer ràpidament davant de la important demanda dels nostres serveis", ha afegit.

La propietària de Google incrementarà el dividend a repartir en un 5%, fins als 0,21 dòlars (0,18 euros) per acció, pagable el 16 de juny als accionistes que figurin com a tal al tancament del mercat el 9 de juny.