La marca esportiva del grup Renault, Alpine, ha obert a Barcelona la seva primera botiga insígnia amb què busca rellançar aquesta marca. Aquest nou espai està ubicat al número 303 del carrer Diputació i allà s'exhibiran els vehicles de la marca, s'acolliran experiències relacionades amb el motosport i també hi haurà un lloc per personalitzar els vehicles de la marca, ha explicat durant la presentació del local el director de vendes de l'empresa, Antonino Labate. En aquest sentit, Labate ha detallat que Alpine prepara l'obertura de dos Atelier Alpine més aquest any: el primer a París, a la zona d'Òpera, i el segon a Londres, a Mayfair.

D'altra banda, el director general de Renault i Alpine a Espanya, Sébastien Guigues, ha explicat a EFE que la marca també preveu una obertura a Madrid. "Després de Barcelona, n'hi cabria un altre a Madrid. És un repte que volem abordar l'any que ve", ha dit. Aquesta marca esportiva es proposa obrir Atelier Alpine al centre de les principals ciutats europees, en espais d'entre 300 i 600 metres quadrats de superfície que inclouran un saló equipat amb grans pantalles i fins i tot un simulador de conducció.

Alpine llança un urbà esportiu elèctric

Actualment, Alpine comercialitza a Espanya l'A110, un vehicle esportiu biplaça i que tenen grans esperances posades en l'A290, que sortirà a la venda a partir de 38.000 euros i serà el primer cotxe elèctric d'una sèrie de cinc, encara que des de la companyia no han ofert previsions de vendes. Ara com ara, la firma compta amb una desena de punts de venda a Espanya i a Europa la marca es proposa assolir les 160 ubicacions el 2026, un 40% més.

El conseller delegat d'Alpine, Phillipe Krief, ha explicat que Espanya suposa el sisè mercat en vendes a escala global per a la marca i que creuen que es pot situar "en un temps" entre els cinc primers mercats. Per justificar l'elecció de Barcelona com a lloc per estrenar els Atelier Alpine, Krief ha assegurat que la filosofia de marca d'Alpine encaixa perfectament amb la ciutat catalana i la inauguració d'aquesta botiga insígnia ha arribat justament la setmana en què el Circuit de Montmeló acull el Gran Premi d'Espanya de Fórmula 1.

"Transformació del sector"

A l'esdeveniment hi ha acudit també el director general d'Estratègia Industrial del Govern espanyol, Jordi García Brustenga, que ha reivindicat que el PERTE del vehicle elèctric suposarà una inversió d'uns 3.700 milions i que aquests fons s'estiguin usant per atendre sol·licituds de tota la indústria com les de Renault.

D'altra banda, el director d'estratègia del grup Renault, que és també director general del grup Renault a Espanya, Josep Maria Recasens, ha apel·lat al govern espanyol a continuar amb la trajectòria de diàleg per aconseguir que Espanya, amb el suport de marques com Alpine o Renault, es pugui convertir en un "hub d'electromobilitat". Recasens ha ressaltat que Renault i la indústria en general s'enfronten a un moment de transformació del sector, amb diversos factors en paral·lel, com la descarbonització, la digitalització, l'excés de regulació, la volatilitat dels preus, l'escassetat de materials i la transformació de la força laboral.