La companyia francesa Alstom planeja centrar en les seves plantes espanyoles la fabricació de 168 trens per al Marroc en cas de guanyar la licitació publicada per Rabat al novembre, segons han afirmat a EFE fonts de l'empresa. El Marroc ha tret a concurs l'adquisició de 18 trens d'alta velocitat per cobrir la línia Casablanca-Marràqueix, així com 150 combois per a diverses línies de rodalies, entre elles la Casablanca-Rabat, per un valor d'uns 1.465 milions d'euros.

Alstom, amb tres grans centres industrials a Espanya, ha guanyat en el passat altres licitacions marroquines, com la fabricació de 66 tramvies per a Casablanca, el 2020, per 130 milions. La planta de la multinacional en Santa Perpètua de Mogoda (Barcelona) ha construït aquests nous tramvies, mentre que a Madrid es fabriquen els bogies -dispositius sobre els quals es basen els tramvies-.

La planta barcelonina, amb uns 1.200 empleats, compta a més amb experiència a la producció de trens de rodalies amb característiques similars a què encarregarà el Marroc el guanyador del concurs. Entre altres contractes, el centre industrial s'ha fet càrrec de la construcció de 34 trens regionals per a Luxemburg i 201 rodalies per a Renfe.

L'Oficina Nacional de Ferrocarrils del Marroc (ONCF, en les seves sigles en francès) preveu que els nous trens es lliurin entre 2027 i 2030. L'organisme establirà amb el fabricant seleccionat una estructura conjunta que s'encarregarà del manteniment dels trens, i planeja així mateix establir les bases d'una unitat de fabricació i desenvolupament d'un ecosistema ferroviari format per proveïdors i subcontractistes.

El 2022, l'ONCF va llançar una convocatòria de manifestació d'interès internacional entorn d'aquest projecte i va rebre deu respostes de constructors del sector. Entre les empreses interessades hi havia les espanyoles Construccions i Auxiliar de Ferrocarrils (CAF) i Talgo, a més d'Alstom.