Amazon va identificar i es va apoderar de més de 15 milions de productes falsificats al llarg de l'any passat, la qual cosa suposa vuit milions més que el 2023, impedint que poguessin perjudicar els consumidors o ser revenuts en altres llocs de la cadena de subministrament minorista, segons queda plasmat en la cinquena edició del seu Informe de Protecció de Marca. Per mitigar i lluitar contra aquesta problemàtica, la multinacional ha invertit més de 1.000 milions de dòlars (al voltant de 924 milions d'euros) i compta amb milers d'empleats dedicats a aquesta missió.

Des del seu llançament el 2020, la Unitat Contra els Delictes de Falsificació d'Amazon (CCU, per les seves sigles en anglès) ha interposat accions legals i denunciat davant de les autoritats a més de 24.000 infractors. Una xifra que confirma com els esforços del marketplace per identificar i desmantellar les organitzacions dedicades a la venda de productes falsificats estan donant bons resultats i tenint un impacte positiu en l'àmbit mundial. L'informe mostra el seu compromís per treballar juntament amb marques com Lego, Philips, Cartier o Prada, entre moltes altres, per erradicar les falsificacions i protegir els consumidors.

Programa de verificació de productes

Així, més de 88.000 marques a tot el món s'han unit a Transparency, el programa de la companyia dissenyat per garantir l'autenticitat dels productes i que va verificar més de 2.500 milions d'unitats de productes, mentre que més de 35.000 marques s'han aprofitat dels avantatges Project Zero, que combina proteccions automatitzades amb intel·ligència artificial per bloquejar proactivament infraccions i permet a les marques eliminar immediatament llistats sospitosos de falsificació.

El marketplace ha assenyalat que "l'educació i protecció" al client proporciona una experiència de compra "fiable i segura", per la qual cosa a més de protegir proactivament els seus clients i a la mateixa botiga de qualsevol infractor, proporciona informació als consumidors per protegir-los i complementa aquesta feina a través de diverses associacions amb el sector públic i privat.