L'empresa Sateliot, un operador de telecomunicacions per satèl·lit amb cobertura mòbil 5G, ha rebut una injecció de capital de 10 milions d'euros dels propietaris de la marca de roba infantil Mayoral, la família Domínguez. Els inversors han obtingut el control del 10% del capital de l'operador català i s'han convertit en el seu segon principal accionista, alhora que consoliden el nucli dur que sustenta la companyia que dirigeix i va fundar Jaume Sanpera. Fins ara, el nucli d'accionistes estava format per Indra, Cellnex i Sepides -empresa pública d'inversió empresarial del govern espanyol-.

Per al conseller delegat i cofundador de Sateliot, Jaume Sanpera, "aquesta inversió suposa un enorme impuls per a la companyia i llança un missatge de confiança a la resta d'inversors que estan interessats" en la companyia. "Representa també un pas decisiu per continuar avançant en la nostra estratègia de tenir desplegada la constel·lació i complir els nostres objectius financers", ha afegit en un comunicat. Els recursos es destinaran a ampliar la constel·lació de més de 100 satèl·lits 5G-IoT amb què l'empresa donarà cobertura global en temps real el 2028, complint així part de l'objectiu, que es va marcar Sanpera a la seva constitució.

L'empresa, que va néixer el 2018, es fonamenta en la gestió d'una constel·lació de nanosatèl·lits per operar en la Internet de les Coses (IoT), amb cobertura mòbil 5G per a totes les operadores de telecomunicacions del món. Amb aquest afany, Sanpera ha anat incorporant als socis accionistes que han donat suport a la idea per desplegar una xarxa extensa de nanosatèl·lits que, en el seu moment, Sanpera va quantificar en una inversió de fins a 300 milions d'euros fins a 2025, un projecte que està anant més lent del previst.

Sateliot és actualment la primera empresa que opera una constel·lació de nanosatèl·lits d'òrbita terrestre baixa (LEO) amb estàndards IoT 5G i que amplia la cobertura dels operadors de telecomunicacions mòbils a qualsevol lloc del planeta.

La companyia va llançar l'agost amb SpaceX quatre nous satèl·lits, amb els quals obre la seva fase comercial i començarà a donar servei en el primer quadrimestre de 2025, generant ingressos recurrents anuals. L'empresa té contractes de més de 250 milions d'euros amb 400 clients de 50 països del món, i amb aquests ingressos té per objectiu facturar 500 milions d'euros el 2027 i assolir els 1.000 milions el 2030.