Sorpresa majúscula a Cupra. Antonino Labate, el director d'estratègia, desenvolupament de negoci i operacions de la firma, deixa la marca en ple creixement i expansió. L'adeu ha estat comunicat avui a la plantilla de SEAT pel CEO de SEAT i Cupra, Wayne Griffiths, en un breu comunicat intern en el qual explica que la decisió de Labate es deu "a petició pròpia".

Labate comunicava la seva decisió en paral·lel en xarxes socials. "Després de més de 6 anys en la companyia, demà serà el meu últim dia a Cupra", anuncia a Linkedin. Cap explicació més per part de cap de les dues parts ni tampoc cap al·lusió a un nou destí professional, una cosa que sol ser habitual en aquest tipus de comunicacions, més enllà de gestos cordials. Labate dona "gràcies cadascuna de les persones" que l'han "acompanyat durant aquest viatge, especialment a Wayne Griffiths". Per la seva part SEAT S.A i el Grup Volkswagen "agraeixen a Antonino la seva aportació personal i li desitgen el millor per al futur", segons la nota interna.

Diverses fonts de la companyia asseguren que la decisió ha causat "sorpresa" a Martorell. De fet, SEAT ha comunicat el successor de Labate al capdavant de Cupra però sense comunicat de premsa ni fotografia oficial, encara que informa que assumeix el càrrec de COO a partir de l'1 de març. Es tracta de Sven Schuwirth, actual director d'Estratègia Corporativa, Producte i Negocis Digitals de Cupra.

Labate estava considerat l'estrateg i és, de fet, un dels ideòlegs de Cupra juntament amb l'anterior president, Luca de Meo (avui CEO en Renault), qui el va fitxar el novembre de 2016 procedent de Ducati. Ambdós van coincidir també a Fiat i, de fet, van desenvolupar l'estratègia de la marca esportiva Abarth en el grup italià. Això ha alimentat els rumors de que el proper destí de Labate pugui ser també el grup Renault, on De Meo vol replicar els dos èxits comercials anteriors amb Alpine.

Mentre una font del Grup Volkswagen considera que la marxa de Labate es deu a un "desacord" sobtat amb la direcció de la companyia, dos directius de la multinacional amb seu a Martorell l'emmarquen en el "final natural d'un cicle", després de la marxa de De Meo i la consolidació de Cupra com a marca i negoci.

Davant el descens de les vendes de SEAT el 2022 (va matricular 232.700 vehicles a tot el món, un 40,5% menys), Cupra continu amb el seu impuls al lliurar 152.900 vehicles, una xifra que suposa un 92,7% més que l'any anterior (79.300), el que està permetent augmentar la rendibilitat de la companyia. En total, SEAT S.A. va tancar 2022 amb 385.600 vehicles entregats, un 18,1% menys que el 2021 (470.500), com a conseqüència del desproveïment de components.

Quant al nou COO de Cupra, Sven Schuwirth, SEAT explica que durant els últims 20 mesos ha estat fonamental en el desenvolupament de l'estratègia de producte de la marca i ha liderat l'expansió de la marca a nous mercats com, per exemple, Austràlia. Schuwirth compta amb més de 20 anys d'experiència en la indústria de l'automòbil en l'àrea de Comercial i ha desenvolupat la major part de la seva carrera en el Grup Volkswagen treballant per a Audi.