Frit Ravich supera expectatives. L'empresa familiar especialitzada en l’elaboració de patates fregides, snacks i fruits secs va tancar el 2022 amb una facturació neta de 262,7 milions d’euros, un 18% més que l’any anterior. La companyia amb seu a Maçanet de la Selva ha superat les seves expectatives i tanca un any de "rècord" consolidant-se com el negoci de referència nacional en el sector. 

Segons ha informat el negoci, l'increment de la facturació està directament relacionat amb la recuperació del turisme i l'activitat fora de la llar. En aquest sentit, el canal hostaleria és el que més ha crescut en facturació, amb un increment del 48%, seguit d'Impuls, amb un 24%. 

4.000 referències i present a 27 països

A més, el negoci va tancar l'any passat amb una cartera de més de 4.000 referències, entre les quals s’inclouen productes de marca pròpia i d’altres de reconegudes com ara Mars España, Ferrero, Mondelez, Haribo o Red Bull. L'empresa està present a 27 països i aquest canal ha tingut un creixement del 19% en comparació amb 2021. Paral·lelament, durant l'any passat va generar 155 nous llocs de treball i, en els pròxims anys, la companyia té previst incorporar més d'un centenar de professionals que se sumaran a la plantilla de més de 1.000 persones que ja tenen.

Judith Viader, directora general de Frit Ravich, ha afirmat després de la presentació dels resultats que “2022 ha sigut un any molt positiu. Més enllà de la visió de negoci, veure com els consumidors han recuperat la seva activitat fora de llar és molt gratificant, ja que els nostres productes estan concebuts per formar part d’aquests bons moments”.

Nous productes de Frit Ravich

A banda, la companyia ha incrementat en un 15% la seva inversió, aconseguint els 3,5 milions d’euros. Aquests recursos els han destinat a crear nous productes i a projectes de millora del procés productiu, ampliant la capacitat tecnològica per millorar la cadena de valor. “A Frit Ravich volem donar resposta a les necessitats dels consumidors i adaptar-nos a les noves tendències, així com millorar de forma contínua en el servei que oferim als nostres clients. Innovar és fonamental en la recerca de l’excel·lència i l’eix transversal per garantir el progrés cap a un model més competitiu, eficient i sostenible” ha afegit Viader. 

De fet, les tres innovacions principals d’aquest any han sigut: Chips Premium Formatge Curat i Tòfona Masterchef en col·laboració amb la Escuela MasterChef, Cocteleo Formatge atenent a les noves preferències dels consumidors i Fruits Secs KM0, una nova línia de productes d’origen nacional que promociona la proximitat de la matèria primera i fomenta l’economia local. 

Frit Ravich va ser fundada l'any 1963, atén més de 50.000 punts de venda setmanals i gestiona 3.700 comandes diàries. Enguany celebra el 60è aniversari i, en paraules del seu president, Josep Mª Viader, “aquests 60 anys han sigut possibles gràcies a una gran família de professionals que ha anat creixent amb el temps i que ha viscut i viu el dia a dia i els reptes de la companyia amb la mateixa il·lusió que teníem quan empreníem aquest projecte”.