El 6 de febrer d'aquest any, la planta de Seat va fabricar 2.646 cotxes, el màxim assolit un dia en els 30 anys d'història de les instal·lacions. No és l'únic rècord que s'espera batre aquest any. Amb els càlculs actuals, sortiran aquest any 519.000 unitats, un cada minut i catorze segons, polvoritzant el màxim de 505.005 de muntats el 2019. I cent mil més que l'any passat, que va tancar amb 443.000, segons José Arreche, director de la planta del grup Volkswagen que, no obstant això, matisa, que la xifra de producció es recalcula cada mes. "En qualsevol cas, farem més cotxes que el 2019".
I tot això, malgrat que una de les tres línies, el número 1, pararà l'agost 3 o 4 setmanes per fer les obres que permetin la transformació de la línia per poder fabricar els models elèctrics del segment C, amb un preu d'uns 25.000 euros, que el Grup Volkswagen ha assignat a les plantes espanyoles de Barcelona i Navarra. Durant l'aturada tècnica, es traslladarà la fabricació dels ibiza i Arona a la línia 3, actualment a baix rendiment, amb el muntatge de l'Audi 1. El que exigirà que aquesta línia treballi a tres torns per poder fer front a les previsions de fabricació del grup que lidera Wayne Griffiths.
Una fabricació que ha de donar resposta a la demanda dels nous Cupra Formentor i Cupra León que s'han començat a fabricar en la línia 2. En l'actualitat, tots els cotxes que passen per aquesta línia són ja models renovats, als quals se sumeixi el Seat Lleó. Aquest dijous està previst que surtin 1.140 unitats de la línia 1 -on van dos dels models més venuts de la marca Seat- i que s'ha elegit per fabricar els elèctrics a partir de finals de 2025. De la línia 2, en la que es munten els dos nous Cupra més el Seat Lleó, tots ells nous al mercat, en sortiran uns altres 1.092 i de la línia 3, que actualment treballa a un torn i mig, 385 Audi 1. En total 2.617, per sota dels 2.646 del 6 de febrer, però per sobre de la mitjana que Arreche té estipulada: 2.510 cotxes diaris. Si algun dia es queda per sota, ha d'estrènyer altres dies per donar la mitjana.
138.000 cotxes en 3 mesos
En el primer trimestre d'aquest any s'han muntat 138.000 cotxes, cosa que permet, extrapolant a la resta de l'any, el rècord podria apropar-se als 550.000, encara que sembla una xifra massa objectiva. En qualsevol cas, la reforma dels dos models de Cupra -Formentor i Lleó- i el Lleó de Seat permeten preveure un increment de les vendes d'aquests models, empenyent les vendes del grup i, per extensió, la producció de la factoria barcelonina.
És aquests dies ha arrencat en la línia 2 la producció dels dos nous Cupra i s'ha abandonat la fabricació de les versions anteriors. El Cupra Formentor i el Cupra León han estat dissenyats i desenvolupats a Martorell. L'inici de la producció d'ambdós models representa un pas més en la transformació en curs de les instal·lacions, segons assenyalen en la planta. La línia de producció dels dos models té un impacte en més de 4.000 llocs de treball, un terç dels aproximadament 12.000 empleats amb qui compta actualment el centre de producció.
El Cupra Formentor i el CUPRA Lleó han estat dissenyats i desenvolupats a Martorell. L'inici de la producció d'ambdós models representa un pas més en la transformació en curs de les instal·lacions. La línia de producció dels dos models té un impacte en més de 4.000 llocs de treball, un terç dels aproximadament 12.000 empleats amb qui compta actualment el centre de producció.
"Estem treballant per transformar i millorar la nostra fàbrica, integrant les tecnologies més avançades en els processos de fabricació i estructurals", ha assenyalat Markus Haupt, vicepresident executiu de Producció i Logística de CUPRA. "Martorell és la tercera fàbrica quant a volum de producció del Grup Volkswagen a Europa, i continuarem creixent amb nous models, però també a través de la implantació de tecnologia intel·ligent i intel·ligència artificial", ha afegit.