Els clients de CaixaBank i Imagin tenen problemes aquest dijous per accedir al vostre compte a través dels canals digitals. La seva app i web porten caigudes més d'una hora i, per tant, dificulta als usuaris realitzar operacions habituals com la consulta de saldo, transferències, pagaments o Bizums. Les primeres incidències es van registrar cap a les 14 hores.

Alguns usuaris també tenen problemes per operar al caixer i, per tant, retirar o ingressar diners. Així com fer pagaments amb targeta a comerços. El banc, que és el més gran de país, té 18 milions de clients a Espanya (entre CaixaBank i Imagin) i més del 60% són digitals, en concret 11 milions. D'aquests, un 40% només es relaciona amb el banc a través d'aquests canals digitals i un 60% més, de manera omnicanal, és a dir, de manera presencial i en línia.

Imagin, que té 3,5 milions de clients, és el banc digital de CaixaBank, per la qual cosa l'afectació és més gran. Segons dades aportades per l'entitat, Imagin rep uns 68 milions de visites a l'aplicació mòbil, el 48% dels usuaris accedeix a l'app més de tres vegades per setmana i realitzen uns 10 milions de Bizum al mes. El que reflecteix l'alta activitat que registren al dia a dia.

Així, les queixes dels usuaris es comencen a estendre aquest dijous a les xarxes socials i el banc respon. “Hem detectat una incidència a l'app i estem treballant per resoldre-la. Sentim les molèsties ocasionades", lamenta Imagin a X (Twitter).

“El servei no està disponible”

Així mateix, CaixaBank ha confirmat a ON Economía que el sistema operatiu pateix una caiguda aquest dijous, encara que no ha especificat el motiu i assegura que està treballant per arreglar-lo com més aviat millor.

Mentre continuen els problemes, els clients que pretenen connectar-se a la seva àrea personal a través de l'aplicació mòbil, no els carrega o es troben amb un missatge que diu que “el servei no està disponible”. A través de l'ordinador, la pàgina de CaixaBank es pot carregar, en normalitat aparent, però el problema ve en el moment que es vol entrar a l'àrea de particulars.

Aquest tipus de caigudes són recurrents a la banca i altres companyies que donen servei a milers de clients. Aquesta mateixa setmana, Telefónica va patir una avaria i va deixar sense servei els clients d'Unicaja, que no van poder accedir als canals en línia però tampoc van poder operar a les oficines i caixers.