L'aplicació mòbil d'Unicaja ha caigut durant més de tres hores aquest dilluns. Un dilluns que coincideix amb l'inici del mes de setembre, i en què milions de persones aprofiten per pagar el lloguer o factures, realitzant transferències o Bizum des del banc. Una cosa que no han pogut fer els clients del malagueny, que compta amb uns 4 milions d'usuaris, i d'ells més d'un 70% són digitals. És a dir, que operen amb freqüència des de l'app.
Segons explica Unicaja en els seus últims comptes, l'ús que més fan els clients des de l'app és de Bizum, la plataforma de pagaments immediats. El 60,7% dels clients estan donats d'alta. I amb els canals digitals caiguts, no ho han pogut utilitzar.
Així ho assenyalen els usuaris d'Unicaja a les xarxes socials, on també critiquen que la caiguda de l'app comença a ser habitual. "L'app de vegades no funciona o va lenta". Des del banc ho reconeixen també a la xarxa social X (abans Twitter).
"S'ha registrat una incidència en la banca digital"
"S'ha registrat una incidència en la banca digital. Estem treballant per resoldre-la com més aviat millor. Si us plau, intenta accedir una mica més tard i, si no ho aconsegueixes, no dubtis a contactar de nou amb nosaltres. Gràcies i disculpa els inconvenients".
Amb aquestes paraules responia el banc a tots els usuaris que es queixaven a la xarxa X durant el matí. La incidència s'ha registrat durant més de tres hores, des de les 9 del matí aproximadament. I encara que s'ha restaurat, a les 13 hores seguia reportant errors. A Unicaja asseguren que no ha estat un ciberatac, només una incidència.
Tot i que la gran majoria de clients podia operar des de mig matí, no ha estat fins passades les 19.00 hores quan Unicaja donava per resolta la incidència de manera completa.