La multinacional tecnològica nord-americana Apple repeteix per tercer any consecutiu com la marca més valuosa del món i es converteix en la primera que supera el bilió de dòlars de capitalització, segons les dades de l'edició de 2024 de la llista Kantar BrandZ de les 100 marques amb més valor.

La valoració d'Apple s'ha situat concretament en 1.015.900 milions de dòlars, la qual cosa ha suposat un augment del 15% respecte a les dades de l'any precedent, segons les xifres d'aquesta llista elaborada per la consultora Kantar i difoses aquest dimecres.

Després d'ella, als llocs de cap se situen altres gegants tecnològics com Google, Microsoft i Amazon. En el cas de les marques espanyoles, únicament Zara (una de les marques del grup tèxtil Inditex) està dins aquesta classificació que recull les 100 marques més valuoses i n'escala a la posició 70 del rànquing, després de pujar 24 llocs en augmentar el 47 % la seva valoració.

Les deu marques més valuoses

En el segon posat de la classificació general se situa Google, amb una valoració que ha crescut un 30% fins als 753.474 milions de dòlars; el segueix en tercer lloc Microsoft, que ha registrat una valoració de 712.883 milions de dòlars, un 42% més.

En quart lloc, se situa el gegant del comerç electrònic Amazon, la valoració del qual ha crescut un 23% fins als 576.622 milions de dòlars i el cinquè lloc l'ocupa McDonald's després de créixer la seva valoració de marca un 16 % fins als 221.902 milions de dòlars.

Per la seva part, destaca la pujada de 18 llocs de Nvdia que li porta a col·locar-se al sisè lloc en despuntar un 178% fins als 201.840 milions de dòlars, que des de la consultora atribueixen que es deu al creixent poder de la intel·ligència artificial en la vida quotidiana.

En setè lloc se situa Visa (188.929 milions de dòlars, un 12% més), seguida per Facebook (166.751 milions de dòlars, 79% d'augment), que torna a ser entre les deu marques més valorades després d'un any d'absència.

En novè lloc, entra per primera vegada entre els deu primers llocs Oracle, amb una valoració de 145.498 milions de dòlars, la qual cosa suposa un augment del 58%, i en desè lloc se situa Tencent, valorada en 135.215 milions de dòlars, després d'una caiguda del 4 % de la seva valoració.

La classificació per categories

La llista de les 100 marques més valorades recull tretze classificacions de categories. En el cas de la moda, Nike manté la seva posició de marca número u, però es redueix la bretxa amb els seus competidors en una categoria on entra per primera vegada al top 100, la marca Lulumelon.

Louis Vuitton també manté el seu lideratge com a marca més valuosa de la categoria del luxe, amb una valoració de marca de 130.000 milions de dòlars. Hermès també s'ha destacat en millorar la seva exclusivitat i preus 'prèmium', prosperant als mercats dels EUA i Xina, el que ha portat a un creixement del 23% en el valor de la marca.

En la categoria de mitjans i entreteniment, Netflix despunta del lloc sisè al quart en aquesta categoria, amb un augment del 51% del seu valor de marca impulsat pel creixement dels seus subscriptors.

En total, el valor de les 100 marques que s'inclouen en aquesta llista ascendeix a 8,3 bilions de dòlars, que suposa un creixement del 20% respecte a les xifres de l'any anterior i se situa a prop del màxim obtingut el 2022 de 8,7 bilions de dòlars.