La tecnològica nord-americana Apple manté converses amb Google, d'Alphabet, per integrar el motor d'intel·ligència artificial Gemini al iPhone, segons publica l'agència Bloomberg, que cita fonts que no han volgut ser identificades. L'objectiu és possibilitar que Apple obtingui la llicència de Gemini, el model d'intel·ligència artificial generativa de Google, per impulsar algunes funcions noves que arribaran al programari del iPhone d'aquest any.

De moment no s'han decidit els termes de l'acord, ni com s'implementarà, segons les fonts, que calculen que veuen poc probable que s'anunciï algun acord abans de juny, quan el fabricant del iPhone planeja celebrar la seva Conferència Mundial de Desenvolupadors.

Les fonts deixen oberta la possibilitat que les empreses finalment no arribin a un acord o que Apple, la companyia liderada per Tim Cook (imatge), opti per un altre proveïdor d'IA generativa, com OpenAI, amb el qual ha mantingut converses recents.

Google ha pagat a Apple milers de milions de dòlars anualment perquè el seu motor de cerca sigui l'opció predeterminada en el navegador web Safari del iPhone i altres dispositius. Un acord entre Apple i Google li donaria a Gemini un avantatge clau amb milers de milions d'usuaris potencials. Els portaveus d'Apple i Google van declinar fer comentaris.

Apple està preparant noves capacitats per al iOS 18, la pròxima versió del sistema operatiu del iPhone, basades en els seus propis models d'intel·ligència artificial.

Com és Gemini?

Google va llançar al desembre Gemini, la nova eina d'Intel·ligència Artificial, que van presentar com més potent que qualsevol altra actualment al mercat, incloent el popular ChatGPT, creat per OpenAI, avui aliada amb Microsoft. La companyia de Sundar Pichai va subratllar la "multimodalitat" de Gemini, en ser capaç de "raonar amb fluïdesa mitjançant textos, imatges, vídeo, àudio i codis", a través de la qual cosa es coneix com el model MMLU, sigles en anglès per a la "comprensió massiva de llenguatge multitasques". Segons la presentació general oferta per Goole, Gemini es presentarà en tres formats: Nano (la més senzilla, en forma d'aplicació per a telèfons cel·lulars), Pro i Ultra, aquesta última "la més potent per a tasques de gran complexitat". Gemini pot rebre informació visual o auditiva (notes de música, imatges, paraules) i des d'allà generar contingut propi que, a la vegada, pot ser en versió text, àudio o imatges.

D'altra banda, Google va anunciar el gener passat el comiat de centenars d'empleats en alguns dels seus departaments, tals com el d'enginyeria central, Google Assistant i l'equip de maquinari de Píxel, Nest i Fitbit. La companyia realitza aquest ajustament de plantilla en el marc d'un pla de reducció de costos. Aquestes sortides se sumen a les 12.000 ja executades a començaments d'any, que van afectar a a prop d'un 6% de la seva plantilla a temps complet. Així mateix, la tecnològica també va realitzar retallades en la seva divisió de notícies i contractació. La intenció de Google és prioritzar àrees com la intel·ligència artificial (IA).