La companyia nord-americana Apple ha decidit integrar la tecnologia d'intel·ligència artificial (IA) del gegant tecnològic xinès Baidu als seus pròxims dispositius destinats al mercat del gegant asiàtic, segons el mitjà Chinastarmarket. El portal, que cita fonts coneixedores de l'operació, explica que la col·laboració entre ambdues empreses se centrarà en el iPhone16, així com en les actualitzacions del sistema operatiu Mac i iOS18.
Després de considerar diverses opcions, incloent-hi "negociacions amb Alibaba i altres empreses" amb projectes d'IA a la Xina, Apple va seleccionar Baidu, coneguda principalment per ser el cercador més popular en el gegant asiàtic, on Google està bloquejat. L'elecció d'un proveïdor local de serveis d'IA per part d'Apple per als dispositius venuts a la Xina respon a la necessitat d'un "compliment normatiu" impossible d'assolir per a l'empresa californiana "a curt termini", recull Chinastarmarket.
Fora de la Xina, els dispositius d'Apple comptaran amb aplicacions d'IA desenvolupades per la mateixa companyia de Cupertino.
Regulació dels serveis d'IA
Després de la publicació de la informació de Chinastarmarket, les accions de Baidu pujaven a la Borsa de Hong Kong, on cotitza, un 4,58% al voltant de les 13.30 (5.30 GMT). El gegant asiàtic va aprovar el juliol passat una normativa provisional per regular els serveis d'intel·ligència artificial generativa similars a ChatGPT, que estaran subjectes als "reglaments vigents en matèria de seguretat de la informació, protecció de dades personals, propietat intel·lectual i progrés científic i tecnològic".
A més, hauran de respectar "els valors socialistes fonamentals", la "moral social i l'ètica professional" i tindran prohibit "generar continguts que atemptin contra la seguretat nacional, la unitat territorial, l'estabilitat social o els drets i interessos legítims d'altres persones".
Diversos gegants tecnològics xinesos com l'esmentat Baidu, Tencent o Alibaba han presentat en els últims mesos serveis basats en intel·ligència artificial, encara que han sorgit preguntes sobre l'aplicació d'aquest tipus de tecnologia al país asiàtic a causa de la forta censura que imposen les autoritats.
Apple a la 'Gran Xina'
La setmana passada, el conseller delegat d'Apple, Tim Cook, va inaugurar la botiga més gran de la companyia a Àsia, situada a la megalòpolis oriental xinesa de Shanghai, un senyal d'aposta per un mercat on les seves vendes s'estan ressentint davant de rivals locals. Shanghai compta actualment amb vuit botigues Apple, una xifra que la premsa local compara amb les sis de Hong Kong, les cinc de Pequín o les set de Nova York. Des que la primera d'elles va obrir, a mitjans de 2010, han rebut un total de 163 milions de visitants.
La gran Xina (Xina continental, Hong Kong, Macau i Taiwan) és el tercer principal mercat per a Apple darrere del continent americà i Europa; no obstant això, la tecnològica s'enfronta a una important pressió a la segona economia mundial, on les seves vendes d'iPhone van caure un 24% interanual en les primeres sis setmanes de l'any, segons dades de la consultora Counterpoint Research.