Apple va obtenir un benefici de 96.995 milions de dòlars (91.320 milions d'euros) al tancament del seu any fiscal, que inclou d'octubre a setembre, la qual cosa representa un descens de gairebé el 3% respecte a l'exercici anterior, segons ha informat la multinacional. Les vendes del gegant tecnològic nord-americà van baixar també un 2,8% interanual, fins als 383.285 milions de dòlars (360.871 milions d'euros), amb un retrocés de les vendes de productes del 5,7%, fins als 298.085 milions de dòlars (280.677 milions d'euros), i un increment en la comercialització de serveis del 9%, fins als 85.200 milions de dòlars (80.230 milions d'euros).
És la primera vegada des de l'exercici el 2019 que Apple retalla benefici i vendes i això, malgrat que en l'últim trimestre del seu exercici fiscal, de juliol a setembre, va aconseguir rècord d'ingressos per a aquest període per la venda d'iPhone, amb 43.805 milions de dòlars (41.238 milions d'euros), un 2,7% més que en el mateix trimestre de 2022, recull Europa Press.
En el conjunt del seu any fiscal, la firma de la poma va retallar els seus ingressos per la venda d'iPhone un 2,4%, fins als 200.583 milions de dòlars (188.890 milions d'euros), mentre que les vendes de Mac van disminuir un 26,9%, fins als 29.357 milions de dòlars (27.645 milions d'euros), i les d'iPad van baixar un 3,4%, fins als 28.300 milions de dòlars (26.650 milions d'euros).
Per zones geogràfiques, Apple va retallar les seves vendes el seu últim any fiscal en pràcticament totes, amb descensos del 4,2% a Amèrica, del 3% a Europa, del 2,2% a la regió de Gran Xina i del 6,6% al Japó. Només va elevar les seves vendes anuals en la resta d'Àsia-Pacífic, amb tot just un avanç del 0,8%.
El seu benefici augmenta un 10,8% en l'últim trimestre
Entre els mesos de juliol i setembre, últim trimestre del seu exercici fiscal, la companyia de Cupertino (Califòrnia) va obtenir un benefici net de 22.956 milions de dòlars (21.618 milions d'euros), un 10,8% més que en el mateix període de l'exercici precedent. Per contra, les vendes del gegant tecnològic van baixar un 0,7% en aquell període, fins als 89.500 milions de dòlars (84.294 milions d'euros), malgrat aconseguir un rècord històric d'ingressos per serveis de 22.314 milions de dòlars (21.016 milions d'euros), un 16,3% més que en el mateix trimestre de 2022.
"Apple es complau a informar d'un rècord d'ingressos en el trimestre per al iPhone i un rècord històric d'ingressos en serveis", ha destacat Tim Cook, conseller delegat de la firma.
"Ara tenim la nostra línia de productes més forta de la història de cara a la temporada nadalenca, incloent-hi la línia iPhone 15 i els nostres primers models d'Apple Watch neutres en carboni, una fita important en els nostres esforços per fer que tots els productes d'Apple siguin neutres en carboni per a 2030", ha afegit Cook.