Les set marques més valuoses d'Espanya aporten un valor total de més de 62.000 milions d'euros en el rànquing de les 500 marques més valuoses del món de 2024, un 12 % més que l'any passat, segons la consultora Brand Finance. La llista de set marques l'encapçala Santander, seguida per aquest ordre per Zara, Movistar, BBVA, Mercadona, CaixaBank i Iberdrola.
Apple s'alça com la marca més valuosa del món amb 482,1 mil milions d'euros, seguida per Microsoft (317,8 mil milions) i Google (311,2 mil milions).
Santander ocupa el lloc 101 de la llista global de marques, i el seu valor ha augmentat un 8 %, impulsat pel creixement del benefici net.
L'informe destaca sobre aquest banc que, malgrat una lleugera caiguda en la fortalesa de marca, puja 15 llocs gràcies a la seva posició com el segon prestador més important de l'eurozona i la seva "sòlida presència" en màrqueting i imatge, recolzada per una "àmplia empremta i recursos".
En relació amb Zara (la segona marca espanyola), l'estudi indica un augment del 43 % en el seu valor de marca gràcies als sòlids resultats financers i puja 61 esglaons en el rànquing, fins al lloc 120.
La tercera marca de més valor d'Espanya, Movistar, figura al lloc 290 de la llista global, avalada, diu l'estudi, pels resultats del tercer trimestre de 2023 amb un èxit de la seva estratègia de creixement i sostenibilitat.