Digi España, filial del grup de telecomunicacions DIGI Communications, ha llançat DIGI TV, el seu servei de televisió per 7 euros al mes. La plataforma ofereix més d’un centenar de canals generalistes, de cine, sèries, esports, documentals o entreteniment i està disponible des d’aquest dimarts a Espanya. Com que l'operadora disposa d’un servei de fibra de 10 euros al mes, això vol dir que els clients podran gaudir d’una oferta combinada de televisió i fibra per 17 euros mensuals.

Entre els canals disponibles a DIGI TV hi ha canals especialitzats com Star Channel, Warner TV, Canal Hollywood o Comedy Central. En el cas d’esports l’oferta inclou canals com Eurosport 1, Eurosport 2, Real Madrid TV Ubeat o Nautical Channel i per cobrir el sector de documentals s’incorpora el National Geographic, Discovery Channel, Canal Historia o Nat Geo Wild u Odiea. Pel públic més petit (canal infantil) hi ha disponibles els canals Disney Junior, Baby TV, Nick Jr. i Nickelodeon, i d’entreteniment s’han seleccionat canals com Cosmo, MTV, Canal Cocina, Decasa, EnFamilia o Global Tendencias. A banda, també s’inclouen els canals de la TDT nacionals i autonòmics.

Funcionalitats de DIGI TV

Cal recordar que el servei està inicialment disponible a només algunes zones com la Comunitat de Madrid i algunes zones de Guadalajara i la idea de la companyia és estendre durant els pròxims mesos l’oferta a la resta d’Espanya. Per tots aquells clients que es trobin en alguna zona on encara no hi ha el servei disponible i vulguin gaudir-lo, l’operador ha posat a la seva disposició un registre web on poden deixar les seves dades o subministrar-les telefònicament per avisar-los quan ja estigui disponible.

Més enllà dels canals, el servei DIGI TV ofereix algunes de les característiques més habituals d’aquest tipus d’aplicacions com la reproducció multidispositiu, que permet que es pugui gaudir de Digi TV instal·lant l’aplicació als seus Smarts TV, telèfons intel·ligents, tauletes o altres dispositius i també permet les sessions simultànies. A banda, la nova plataforma també permet la possibilitat de reproduir els continguts emesos en els últims 7 dies, el control de directe (pausa i retrocedir) i l'opció de fixar un rang d’edat determinat per filtrar el que es pot veure (i el que no) a la televisió.

Ofertes agressives i competència

Amb aquesta oferta de preus, Digi es posiciona com una de les telecos més competitives que opera al mercat, després que altres companyies també hagin apostat per dur a terme una oferta agressiva en els preus. Amb aquest nou servei, la companyia busca apropar la proposta tant als clients que ja disposen del servei de fibra i telefonia com amb els nous abonats. En aquest moment, el 40% dels clients espanyols estaria disposat a canviar-se a un altre operador pel preu, tres punts percentuals més que el 37% dels que ho va declarar l'any 2023, segons l'enquesta elaborada per la consultora Oliver Wyman, que ha entrevistat a més de 7.000 persones d'Alemanya, Espanya, Itàlia, França i Regne Unit.