El proveïdor valencià d'arròs per al grup Mercadona, Arrocerías Pons ha tancat el 2023 amb una facturació de 125 milions d'euros, la qual cosa representa un creixement del 34% en comparació amb l'any anterior i uns guanys de 3,5 milions, triplicant els 1,1 milions de guanys obtinguts el 2022. L'expansió de Mercadona, el seu principal client, a Portugal està facilitant un creixement sostingut i significatiu al mercat lusità, amb un augment constant en el volum de vendes, admet la companyia, una empresa de propietat familiar.
El grup, amb fàbriques a Massanassa (València) i el Don Benito (Badajoz), ha anunciat que ha reinvertit els beneficis per ampliar les instal·lacions i atendre el creixement de la demanda dels seus principals clients i augmentar la qualitat del producte, entre els quals es troba Mercadona, cadena per a la qual envasa l'arròs de la marca Hacendado. Els 3,5 milions s'han destinat a la construcció d'una nova línia de producció a la seva fàbrica de Massanassa.
La nova línia estarà equipada amb tecnologia avançada, la qual cosa permetrà a l'empresa optimitzar l'ús de recursos, reduir els temps de producció i minimitzar el seu impacte mediambiental, segons un comunicat. Amb aquesta aposta, "Arrocerías Pons reforça el seu compromís amb la innovació i la sostenibilitat, pilars fonamentals del seu model de negoci", afegeix l'empresa.
La companyia manté estrictes controls en cada etapa del procés de producció, des de la selecció del gra fins a l'envasament, garantint així que el producte compleixi els més alts estàndards de qualitat.
Entre els seus actius, Arrocerías Pons explica amb dues unitats industrials d'assecatge i emmagatzemament d'arròs a Catarroja i Sollana (València), que asseguren el subministrament de matèria primera de qualitat durant tot l'any. Amb una plantilla de 140 treballadors a totes les instal·lacions del grup.
Creixement esperat del 8% en vendes
La nova línia de producció està prevista per entrar en funcionament en l'últim trimestre de 2024, any en què l'empresa espera assolir unes vendes superiors als 95 milions de quilos d'arròs, la qual cosa representarà una facturació estimada de 135 milions d'euros, és a dir, un creixement anual del 8%. Aquestes xifres reflecteixen també un increment de l'11% en volum.
Per a Arrocerías Pons, aquests resultats "reflecteixen el seu esforç continu per millorar la qualitat dels seus productes i l'eficiència dels seus processos productius, així com la seva capacitat per adaptar-se a les necessitats del mercat".
L'empresa destaca també que, al mercat espanyol, la demanda dels seus productes ha mostrat una tendència molt positiva, recolzada per la confiança dels consumidors en la qualitat i varietat del seu assortiment.