El grup assegurador GCO (Grup Catalana Occidente) ha adquirit un edifici d'oficines a Madrid per acollir a tots els empleats que té ocupats a la capital espanyola en les diverses activitats asseguradores de la companyia. Es tracta d'un edifici de 20.275 metres quadrats, repartits en 18 plantes i aparcament, que té capacitat per a un total de 1.100 persones. El grup assegurador no té previst moure personal de Barcelona a Madrid, però l'any 2017 va prendre la decisió de traslladar el domicili social de Barcelona a Madrid. L'import de la transacció no ha estat facilitat per cap de les dues companyies, però l'immoble consta en els balanços de la immobiliària Colonial amb un valor comptable de 68 milions d'euros, quan es va fer el contracte de claus en mà entre Colonial i Occident. Ubicat al carrer Méndez Álvaro, número 31, molt a prop d'Atocha i en una zona d'expansió financera de Madrid -on tenen la seu empresa com Repsol o Amazon- i en plena expansió immobiliària i on Colonial està desenvolupament un dels seus projectes més ambiciosos, el campus Madnum, amb una inversió superior als 300 milions d'euros.
El nou edifici de GCO concentrarà els equips de negoci tradicional (Occident) i de negoci de crèdit (Atradius Crèdit i Caució) a la capital, actualment distribuïts en diferents ubicacions de Madrid. Com a conseqüència, després de la posada a punt de l'immoble i del trasllat progressiu del personal, GCO alliberarà tres edificis al centre de Madrid, un fet que permetrà a GCO incrementar la rendibilitat de les inversions immobiliàries, segons ha explicat la companyia en un comunicat. “Unificar tots els treballadors del grup a Madrid en un sol edifici ens permetrà implantar un nou entorn de treball flexible i eficient”, ha manifestat Hugo Serra, conseller delegat de GCO.
Les oficines, desenvolupades per Colonial amb l'estudi d'arquitectura Estudi Lamela, destaquen pel seu compromís amb la sostenibilitat i la cura del medi ambient; disposen de la certificació internacional LEED Platinum, que avalua el disseny, la construcció i el funcionament operatiu dels edificis sostenibles.
Les noves oficines de GCO estan compostes per dos cossos arquitectònics. El primer cos està format per una planta baixa i les tres primeres plantes, on s'ubicaran els serveis que es prestaran tant als empleats com als usuaris de l’edifici. Aquesta zona comptarà amb una oficina d’atenció per a clients i equips comercials; així com amb una cafeteria, un restaurant, una zona de benestar i un gimnàs per a ús exclusiu dels empleats de GCO. El segon cos, format per les següents 15 plantes, està íntegrament destinat a ubicar les oficines del grup, que disposaran de diferents espais que els empleats podran utilitzar segons les seves necessitats. En aquest sentit, en una d'aquestes plantes s'ubicaran tres sales amb mides diferents per celebrar reunions, incloent-hi un espai dissenyat per a la formació i la innovació, i una sala de conferències per a un màxim de 196 persones. Finalment, l'edifici comptarà amb quatre plantes en el soterrani on se situaran més de 200 places d’aparcament de vehicles i, a l'exterior, places per a bicicletes i patinets sota cobert.