El fabricant d'automòbils Audi preveu reestructurar la seva planta de Brussel·les i podria tancar-la completament a causa del descens de la demanda dels seus vehicles elèctrics d'alta gamma, que es produeixen a la capital belga, segons ha informat la companyia en un comunicat. La reestructuració de la planta, en la qual treballen prop de 3.000 persones, podria portar a l'acomiadament d'uns 1.500 empleats en una primera fase, segons el pla remès per la direcció als sindicats.

El fabricant alemany s'està plantejant avançar el final de la producció a Brussel·les dels seus models Q8 e-tronic després de registrar una "acusada caiguda" de les comandes, a la qual se sumen els "desafiaments estructurals" de les instal·lacions a la capital belga que fan que els costos de producció allà siguin més alts, ha explicat Audi. "Això podria tenir un impacte sobre l'ocupació i podria fer necessari desenvolupar solucions alternatives per a la planta. Això podria incloure el cessament de les operacions si no es troba una alternativa", ha detallat l'empresa en un comunicat.

Més de 1.500 acomiadaments previstos

Per tant, ha informat el comitè d'empresa la seva intenció de reestructurar les operacions i ha posat en marxa el procés de consultes amb els representants dels treballadors. Segons han traslladat els sindicats, l'empresa planteja aquest any l'acomiadament de 1.510 empleats, mentre es busquen solucions i un possible inversor. En una segona fase, a partir de maig de 2025, es podria acomiadar uns altres 1.110 empleats i, finalment, els últims 300 treballadors podrien haver de cessar abans de finals d'aquell any.

Això significaria el tancament de la planta d'Audi a Brussel·les, un fet "inacceptable" per als sindicats, que preveuen començar les negociacions amb l'empresa després de la pausa estival. Les previsions d'Audi anticipen una caiguda dels volums del Q8 e-tron del 60% aquest any i del 70% el 2025, el que significa que el 2024 es produirien entre 20.000 i 25.000 unitats i l'any vinent només 6.000 vehicles, segons els sindicats.

A més, la producció acabaria per complet el 2025, ja que el 2026 i el 2027 no continuarien fabricant Q8 e-tron a Brussel·les. A començaments d'aquest any Audi havia expressat la seva intenció de traslladar la producció de la nova generació d'aquests vehicles a Mèxic a partir de 2027.